Kansainvälisten matkailijoiden kokemuksia majoituksesta : Helsinki
Hämäläinen, Christian (2015)
Hämäläinen, Christian
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015122821664
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015122821664
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyön tavoitteena on selvittää miten kansainvälisten matkailijoiden kokemukset ovat vastanneet heidän odotuksiaan saamastaan majoituksesta Helsingin keskustan alueella sijaitsevissa hotelleissa. Tarkoituksena on saada selkeä kuva siitä, mitkä asiat majoituksessa koetaan onnistuneina ja mitkä ei, tutkimalla matkailijoiden jättämiä arvosteluita.
Työssä on käytetty netnografista tutkimusmenetelmää, joka on kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä. Tutkimusaineisto on kerätty matkailijoiden jättämistä arvosteluista kahdelta eri verkkosivulta. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja netnografian avulla suoritetusta tutkimuksellisesta osuudesta.
Teoriaosuudessa tarkastellaan majoituksen sähköisiä jakelukanavia ja majoituksen valintaan vaikuttavia tekijöitä. Lisäksi käydään läpi käyttäjien tuottamaa sisältöä sosiaalisessa mediassa ja esitellään lähemmin kaksi sähköistä jakelukanavaa joita käytetään tutkimuksen aineiston keräämisessä.
Opinnäytetyön tutkimuksellisessa osuudessa esitellään tutkimusmenetelmä ja analysoidaan kerättyä tutkimusaineistoa viiden osa-alueen avulla jotka ovat tärkeitä matkailijoille. Tutkimuksen tuloksena selviää, että erityisesti hotellien aamiainen ja asiakaspalvelu koetaan erittäin onnistuneena.
Työssä on käytetty netnografista tutkimusmenetelmää, joka on kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä. Tutkimusaineisto on kerätty matkailijoiden jättämistä arvosteluista kahdelta eri verkkosivulta. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja netnografian avulla suoritetusta tutkimuksellisesta osuudesta.
Teoriaosuudessa tarkastellaan majoituksen sähköisiä jakelukanavia ja majoituksen valintaan vaikuttavia tekijöitä. Lisäksi käydään läpi käyttäjien tuottamaa sisältöä sosiaalisessa mediassa ja esitellään lähemmin kaksi sähköistä jakelukanavaa joita käytetään tutkimuksen aineiston keräämisessä.
Opinnäytetyön tutkimuksellisessa osuudessa esitellään tutkimusmenetelmä ja analysoidaan kerättyä tutkimusaineistoa viiden osa-alueen avulla jotka ovat tärkeitä matkailijoille. Tutkimuksen tuloksena selviää, että erityisesti hotellien aamiainen ja asiakaspalvelu koetaan erittäin onnistuneena.