Market entry strategy: Japan : Case: Reima Oy
Alatalo, Sanna (2016)
Alatalo, Sanna
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601211533
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601211533
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö paljastaa avainkohdat, miten rakentaa onnistuneesti liiketoimintaa Japanissa. Se avaa Japanin ainutlaatuista yrityskulttuuria, sen tapoja ja perinteitä. Opinnäytetyö on tehty vaatetusteollisuuden liiketoiminnan näkökulmasta. Se avaa markkina-alueen nykytilannetta vaatebisneksessä. Työssä on analysoitu myös paikallista kuluttajakäyttäytymisistä.
Opinnäytetyössä on laadittu myös strategia, miten vaatetusalan yrityksen kannattaisi mennä Japanin markkinoille. Strategia on tehty yritykselle Reima Oy. Se on suomalainen lastenvaatevalmistaja, joka on erikoistunut ulkoiluvaatteisiin. Strategiassa annetaan avainasioita onnistuneeseen markkinoille pääsyyn. Teoriaosuus keskittyy 4P-teoriaan: tuote, paikka, hinta ja myynnin edistäminen. Markkinoille menon strategia rakentuu näiden neljän elementin ympärille.
Strategia testattiin asiantuntijoilla, joilla on tietoa Japanista markkina-alueena. Strategiaa muokattiin heidän kommenttiensa pohjalta.
Opinnäytetyössä on laadittu myös strategia, miten vaatetusalan yrityksen kannattaisi mennä Japanin markkinoille. Strategia on tehty yritykselle Reima Oy. Se on suomalainen lastenvaatevalmistaja, joka on erikoistunut ulkoiluvaatteisiin. Strategiassa annetaan avainasioita onnistuneeseen markkinoille pääsyyn. Teoriaosuus keskittyy 4P-teoriaan: tuote, paikka, hinta ja myynnin edistäminen. Markkinoille menon strategia rakentuu näiden neljän elementin ympärille.
Strategia testattiin asiantuntijoilla, joilla on tietoa Japanista markkina-alueena. Strategiaa muokattiin heidän kommenttiensa pohjalta.