Käsityöläispanimon brandin rakennus
Hovi, Jani (2016)
Hovi, Jani
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604254981
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604254981
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee perustettavan käsityöläispanimon brandin rakennusta. Työ käsittelee teoreettisesti brandäykseen liittyviä visioita ja kuinka yrityksen identiteetistä lähtään rakentamaan positiivinen tavaramerkki kuluttajille.
Opinnäytetyön on tarkoitus tuoda esille erilaisia tapoja, kuinka yritys voi erottua muista alan toimitsijoista, ja samalla viedä koko toimialaa eteenpäin. Opinnäytetyössä tuodaan esille brandin rakentamisen eri vaiheet, ja niihin kohdistuvat ongelmat ja mahdollisuudet. Teoreettisessa osiossa on käytetty apuna aiheeseen liittyviä kirjallisia julkaisuja.
Brandäyksellä tarkoitetaan yrityksen tuotemerkille luomaa positiivista imagoa. Sen tarkoitus on tuoda tuotteelle lisäarvoa, ja auttaa erottumaan kilpailijoista. Brandillä tarkoitetaan uniikkia muotoilua, sanoja, merkkiä tai kaikkien näiden yhdistelmää.
Opinnäytetyön tutkiva osuus toteutettiin kyselylomakkeella Kymenlaakson ja Mikkelin ammattikorkeakoulun opiskelijoille. Kysely tehtiin Webpropol –sovelluksella, ja toimitettiin opiskelijoille sähköpostiin. Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää aloittelevalle käsityöläispanimolle erilaistumisen mahdollisuuksia tuotemarkkinoilta, tutkailemalla nykyisiä trendejä ja ostomotiiviin vaikuttavia päätöksiä.
Vastauksia kyselyyn saatiin 540.
Työn tarkoitus on toimia apuna käsityöläispanimon Brandin rakennuksessa. Kyselyn tarkoituksena oli antaa osviittaa kuluttajien keskuudessa velloviin trendeihin.
Opinnäytetyön on tarkoitus tuoda esille erilaisia tapoja, kuinka yritys voi erottua muista alan toimitsijoista, ja samalla viedä koko toimialaa eteenpäin. Opinnäytetyössä tuodaan esille brandin rakentamisen eri vaiheet, ja niihin kohdistuvat ongelmat ja mahdollisuudet. Teoreettisessa osiossa on käytetty apuna aiheeseen liittyviä kirjallisia julkaisuja.
Brandäyksellä tarkoitetaan yrityksen tuotemerkille luomaa positiivista imagoa. Sen tarkoitus on tuoda tuotteelle lisäarvoa, ja auttaa erottumaan kilpailijoista. Brandillä tarkoitetaan uniikkia muotoilua, sanoja, merkkiä tai kaikkien näiden yhdistelmää.
Opinnäytetyön tutkiva osuus toteutettiin kyselylomakkeella Kymenlaakson ja Mikkelin ammattikorkeakoulun opiskelijoille. Kysely tehtiin Webpropol –sovelluksella, ja toimitettiin opiskelijoille sähköpostiin. Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää aloittelevalle käsityöläispanimolle erilaistumisen mahdollisuuksia tuotemarkkinoilta, tutkailemalla nykyisiä trendejä ja ostomotiiviin vaikuttavia päätöksiä.
Vastauksia kyselyyn saatiin 540.
Työn tarkoitus on toimia apuna käsityöläispanimon Brandin rakennuksessa. Kyselyn tarkoituksena oli antaa osviittaa kuluttajien keskuudessa velloviin trendeihin.