Isometrinen Pelimoottori
Kurvinen, Sami (2016)
Kurvinen, Sami
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605117247
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605117247
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää isometrisen pelimoottorin pohja ja tarkastella siinä käytettyjä ohjelmia ja työkaluja.
Moottorin toteutuksessa keskityttiin tekemään mahdollisimman joustava ja helposti ymmärrettävä järjestelmä. Samalla tutkittiin mahdollisuuksia yhdistää kaksi eri peligenreä yhdellä moottorilla.
Suunnitteluvaihe toteutettiin paperilla. Samalla tarkastettiin tärkeimpiä tarvittavia elementtejä ja tutkittiin mahdollisia 3D-moottoreita. Samalla tutkittiin samanlaisuuksia RTS- ja RPG-peligenrejen välillä.
Moottori ohjelmoitiin käyttämällä C#-ohjelmointikieltä ja Unity3D:n grafiikkamoottoria hyödyksi. Samalla hyödynnettiin joitain Unityn tarjoamia elementtejä, joilla projekti saataisiin nopeasti etenemään.
Moottorin toteutuksessa keskityttiin tekemään mahdollisimman joustava ja helposti ymmärrettävä järjestelmä. Samalla tutkittiin mahdollisuuksia yhdistää kaksi eri peligenreä yhdellä moottorilla.
Suunnitteluvaihe toteutettiin paperilla. Samalla tarkastettiin tärkeimpiä tarvittavia elementtejä ja tutkittiin mahdollisia 3D-moottoreita. Samalla tutkittiin samanlaisuuksia RTS- ja RPG-peligenrejen välillä.
Moottori ohjelmoitiin käyttämällä C#-ohjelmointikieltä ja Unity3D:n grafiikkamoottoria hyödyksi. Samalla hyödynnettiin joitain Unityn tarjoamia elementtejä, joilla projekti saataisiin nopeasti etenemään.