Varaosavaraston uudelleen organisointi : Toyota TSM-standardin mukaisesti
Niskanen, Suvi (2016)
Niskanen, Suvi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605178224
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605178224
Tiivistelmä
Varaosatoiminnot ovat oleellinen osa monen merkin jälkimarkkinointia. Sen toimivuudella on merkitystä sekä yrityksen taloudelle että palvelulle. Varaosatoimintojen suurin kapasiteetti on varaosavarastossa, jonne sitoutuu paljon pääomaa. Kun varaosavarasto on toimiva, pystytään paremmin vastaamaan asiakkaiden vaatimuksiin, ja parantamaan yrityksen asiakaspalvelua.
Toyota on laatinut asiakaspalvelun parantamiseksi TSM-projektin (Toyota Customer Service Workshop Management). Projektissa on omat osionsa eri jälleenmyyntiyrityksen yksiköihin, ja varaosavaraston TSM on yksi näistä.
Tässä opinnäytetyössä toteutetaan Maakunnan Auton varaosavaraston uudelleen organisointi vastaamaan Toyotan TSM-standardia. Työ pitää sisällään projektin suunnittelun sekä käytännön toteutuksen eri osa-alueineen.
Toyota on laatinut asiakaspalvelun parantamiseksi TSM-projektin (Toyota Customer Service Workshop Management). Projektissa on omat osionsa eri jälleenmyyntiyrityksen yksiköihin, ja varaosavaraston TSM on yksi näistä.
Tässä opinnäytetyössä toteutetaan Maakunnan Auton varaosavaraston uudelleen organisointi vastaamaan Toyotan TSM-standardia. Työ pitää sisällään projektin suunnittelun sekä käytännön toteutuksen eri osa-alueineen.