Herrgårdsjul : utveckling av en turismprodukt
Slangus, Moa (2016)
Slangus, Moa
Yrkeshögskolan Arcada
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239116
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239116
Tiivistelmä
Lovisa är för tillfället en sommarstad, men på vintern skulle det behövas lite mera evenemang i staden. Syftet med detta arbete är att utveckla julmarknaden på Malmgård, och att sedan utveckla en produkt som skulle kunna användas på andra herrgårdar i nejden. Temat för arbetet är herrgårdsjul, och arbetet kommer avgränsas till två herrgårdar i Lovisanejden, Wildemans och Labby Gård. Dessa gårdar valdes med i detta projekt för att de har stor potential med tanke på att de har sin egen produktion och satsar på ekologisk odling.
I den teoretiska referensramen diskuteras de faktorer som är viktiga att tänka på när man planerar en ny produkt: produktutveckling, marknadsföring och konsumentbeteende. I dessa teorigrupper är även delområden som segmentering, upplevelse och betydelsen av återkommande kunder viktiga.
Undersökningsmetoderna var för detta arbete både kvantitativ och kvalitativ. Jag genomförde en kvantitativ undersökning på Malmgårds julmarknad, där jag intervjuade besökare om marknaden och sammanställde svaren i diagram. Den kvalitativa metoden använde jag då jag intervjuade mina två informanter och transkriberade intervjuerna. Undersökningen på marknaden genomfördes den 12.12.2015 och intervjuerna genomfördes 29.2.2016 och 21.3 2016.
Resultatet av undersökningen på julmarknaden var positivt, några mindre punkter kunde förbättras. En av dem var marknadsföringen utanför Lovisanejden. Resultaten av intervjuerna var mycket bra, och gav mig idéer för produktutveckling. Båda gårdarna visade sig vara intresserade av att ordna något julevenemang. Min uppdragsgivare har hoppeligen nytta av mitt resultat, och kan i samarbete med gårdarna utveckla en produkt, kanske till och med till nästa jul. Loviisa is currently a summercity, but in winter it would need some more events in the city. The aim of this work is to develop the Christmas market in Malmgård, and to develop a product that could be used on other manors in Loviisa. The theme of the work is Christmas in manors, and this work will be defined to two manors in Loviisa, Wildemans and Labby manor. These manors were chosen to this project for their great potential given that they have their own production and investing in organic farming.
In the theoretical framework the factors that are important to consider when planning a new product is discussed: product development, marketing and consumer behavior. In these groups of theory there are also important smaller subjects such as: segmentation, experience and the importance of returning customers.
Survey methods for this work were both quantitative and qualitative. I did a quantitative survey on Malmgård Christmas Market, where I interviewed visitors about the market and compiled the answers to charts. The qualitative method was used when I interviewed my two informants and transcribed the interviews. The survey at the market was held on 12.12.2015 and the interviews were made 29.02.2016 and 21.3.2016.
The results of the survey at the christmasmarket was positive, some minor points could be improved. One of them was the marketing outside the Loviisa region. The results of the interviews were very good, and gave me ideas for product development. Both manors were interested in arranging a Christmas event. My employer for this thesis will hopefully benefit from my results, and can in cooperation with the manors develop a product, maybe even until next Christmas.
I den teoretiska referensramen diskuteras de faktorer som är viktiga att tänka på när man planerar en ny produkt: produktutveckling, marknadsföring och konsumentbeteende. I dessa teorigrupper är även delområden som segmentering, upplevelse och betydelsen av återkommande kunder viktiga.
Undersökningsmetoderna var för detta arbete både kvantitativ och kvalitativ. Jag genomförde en kvantitativ undersökning på Malmgårds julmarknad, där jag intervjuade besökare om marknaden och sammanställde svaren i diagram. Den kvalitativa metoden använde jag då jag intervjuade mina två informanter och transkriberade intervjuerna. Undersökningen på marknaden genomfördes den 12.12.2015 och intervjuerna genomfördes 29.2.2016 och 21.3 2016.
Resultatet av undersökningen på julmarknaden var positivt, några mindre punkter kunde förbättras. En av dem var marknadsföringen utanför Lovisanejden. Resultaten av intervjuerna var mycket bra, och gav mig idéer för produktutveckling. Båda gårdarna visade sig vara intresserade av att ordna något julevenemang. Min uppdragsgivare har hoppeligen nytta av mitt resultat, och kan i samarbete med gårdarna utveckla en produkt, kanske till och med till nästa jul.
In the theoretical framework the factors that are important to consider when planning a new product is discussed: product development, marketing and consumer behavior. In these groups of theory there are also important smaller subjects such as: segmentation, experience and the importance of returning customers.
Survey methods for this work were both quantitative and qualitative. I did a quantitative survey on Malmgård Christmas Market, where I interviewed visitors about the market and compiled the answers to charts. The qualitative method was used when I interviewed my two informants and transcribed the interviews. The survey at the market was held on 12.12.2015 and the interviews were made 29.02.2016 and 21.3.2016.
The results of the survey at the christmasmarket was positive, some minor points could be improved. One of them was the marketing outside the Loviisa region. The results of the interviews were very good, and gave me ideas for product development. Both manors were interested in arranging a Christmas event. My employer for this thesis will hopefully benefit from my results, and can in cooperation with the manors develop a product, maybe even until next Christmas.