Asiakastyytyväisyys : ABC Renkomäki
Niitlahti, Mirka (2016)
Niitlahti, Mirka
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052710512
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052710512
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on asiakastyytyväisyystutkimus ABC Renkomäkeen ja tablet-pohjaisen kyselyn koekäyttö.
Aineiston keruu suoritettiin syksyllä 2015 asiakkaan käynnin jälkeen tabletella. Tärkeänä tässä kyselyssä oli miten tämä kyselytapa sopii liikennemyymälän ympäristöön ja ravintola-alalle. Kuinka asiakas reagoi heti tehtävään kyselyyn.
Johdannossa esittelen ABC Renkomäkeä ja sen palveluita. Teoreettisessa osuudessa kiteytän asiakastyytyväisyystutkimusten tarpeellisuutta. Lisäksi selvitän hiukan mistä hyvä asiakaspalvelu koostuu.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselynä ja siinä käytettiin tablettia johon oli luotu kyselypohja johon asiakas vastasi likertin-asteikon avulla 4-10 akselilla.
Otos koko pidettiin pienenä, 50 kpl sillä tärkeämmäksi nähtiin selvittää kuinka tällainen kysely tapa sopii ABC liikenneasemalle.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksissa asiakkaat kokivat asioinnin ABC Renkomäessä mukavaksi ja palvelun hyväksi. Tabletin käyttö aineiston keruuseen sopi hyvin. Kyselytavassa oli kuitenkin hiukan kehitettävää kuten otanta ryhmän suuruus ja kysymysten järjestys.
Aineiston keruu suoritettiin syksyllä 2015 asiakkaan käynnin jälkeen tabletella. Tärkeänä tässä kyselyssä oli miten tämä kyselytapa sopii liikennemyymälän ympäristöön ja ravintola-alalle. Kuinka asiakas reagoi heti tehtävään kyselyyn.
Johdannossa esittelen ABC Renkomäkeä ja sen palveluita. Teoreettisessa osuudessa kiteytän asiakastyytyväisyystutkimusten tarpeellisuutta. Lisäksi selvitän hiukan mistä hyvä asiakaspalvelu koostuu.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselynä ja siinä käytettiin tablettia johon oli luotu kyselypohja johon asiakas vastasi likertin-asteikon avulla 4-10 akselilla.
Otos koko pidettiin pienenä, 50 kpl sillä tärkeämmäksi nähtiin selvittää kuinka tällainen kysely tapa sopii ABC liikenneasemalle.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksissa asiakkaat kokivat asioinnin ABC Renkomäessä mukavaksi ja palvelun hyväksi. Tabletin käyttö aineiston keruuseen sopi hyvin. Kyselytavassa oli kuitenkin hiukan kehitettävää kuten otanta ryhmän suuruus ja kysymysten järjestys.