ELÄVÄ JA LUONNOLLINEN ANIMAATIO BLENDER-OHJELMALLA TOTEUTETTUNA
Hietapelto, Juha (2016)
Hietapelto, Juha
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016082513805
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016082513805
Tiivistelmä
Tein ja animoin Centrian pelipajassa Shawn -pelihahmon peliprojektia varten. Olin vastuussa pelihah-mon mallinnuksesta sekä animoinnista. Käyn työssäni tekemääni pelihahmoa esimerkkinä käyttäen läpi eri vaiheita mitkä tekevät animaatiosta juuri käyttötarkoitukseensa elävän ja luonnollisen. Toteuttami-seen käytin Blender -mallinnusohjelmaa ja käyn asiat tämän ohjelman mahdollistamien työtapojen ja työkalujen kautta läpi.