PK-yrityksen visuaalinen identiteetti
Nurmi, Anne (2006)
Nurmi, Anne
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni olen tehnyt yritysilmeen uudelle aloittavalle pienyritykselle (Manette), jonka toimiala on viestintä, mainonta ja toimittaminen. Alustuksena on kerrottu mikä on visuaalisen ohjeiston merkitys yrityksen imagolle, mikä on yrityskuvan tavoite, mitä kertoo yrityksen visuaalinen ilme ja mitä on yrityksen viestinnän graafinen suunnittelu sekä mitkä ovat kyseisen yrityksen viestinnän ja ulkoasun konseptin lähtökohdat sekä tavoitteet. Visuaalisen identiteetin suunnittelun vaiheet on selostettu. Kaikki graafisen ohjeiston tuotteet on käyty läpi suunnitteluprosessina, jonka perusta on Mood Board eli miellekartta. Sen avulla koko visuaalinen linja on helppo pitää yhteneväisenä kaikissa tuotteissa.