Facebookin hyödyntäminen iFiksauksen markkinoinnissa
Kivimäki, Kalle (2016)
Kivimäki, Kalle
Hämeen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112918150
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112918150
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheeksi valittiin Facebookin hyödyntäminen iFiksauksen markkinoinnissa. Toimeksiantajana toimii iFiksaus Hämeenlinna.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia erityisesti Facebookkia ja yleisesti sosiaalista mediaa markkinointikanavana. Opinnäytetyön yhteydessä toteutettiin asiakaskysely, jonka tarkoituksena oli selvittää kohdeyrityksen markkinoinnin tuloksia ja samalla pyrittiin löytämään uusia kehityskohteita.
Tutkimusta edeltävänä hypoteesina oli, että Facebookissa markkinointi on kohdeyritykselle kannattavaa, mutta tuloksista ei ollut varmaa tietoa. Kyselyssä pyrittiin myös selvittämään syvempiä asioinnin syitä ja mahdollisesti löytämään uusia markkinoinnin kohderyhmiä.
Opinnäytetyön tutkimuksena toimii iFiksauksen asiakkailla teetetty kysely, jonka tarkoituksena oli tutkia Facebookin hyödyntämisen vaikutuksia yrityksen markkinoinnissa. Tietopohjana käytettiin tutkijan omia kokeiluja sosiaalisessa mediassa, alan kirjallisuutta ja asiantuntijan luentoa.
Erikoista opinnäytetyössä on se, että yrityksen toimeksiantaja on myös tutkija. Tämän vuoksi myös kirjoitusasu poikkeaa perinteisestä. Tämän avulla voidaan luoda lisäpohjaa teorialle ja tutkimustuloksia voidaan analysoida paremmin yrityksen kannalta. Varsinkin teoria-osiossa on alalukuja, jotka koostuvat kokonaan tutkijan omista kokemuksista ja niitä verrataan teoriaan.
Tutkimuksen pääkohteena on Facebook, sen tarjoamat markkinointimahdollisuudet ja markkinoinnin tulokset. Tuloksina pidetään markkinointikanavan kautta luotua tunnettavuutta.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia erityisesti Facebookkia ja yleisesti sosiaalista mediaa markkinointikanavana. Opinnäytetyön yhteydessä toteutettiin asiakaskysely, jonka tarkoituksena oli selvittää kohdeyrityksen markkinoinnin tuloksia ja samalla pyrittiin löytämään uusia kehityskohteita.
Tutkimusta edeltävänä hypoteesina oli, että Facebookissa markkinointi on kohdeyritykselle kannattavaa, mutta tuloksista ei ollut varmaa tietoa. Kyselyssä pyrittiin myös selvittämään syvempiä asioinnin syitä ja mahdollisesti löytämään uusia markkinoinnin kohderyhmiä.
Opinnäytetyön tutkimuksena toimii iFiksauksen asiakkailla teetetty kysely, jonka tarkoituksena oli tutkia Facebookin hyödyntämisen vaikutuksia yrityksen markkinoinnissa. Tietopohjana käytettiin tutkijan omia kokeiluja sosiaalisessa mediassa, alan kirjallisuutta ja asiantuntijan luentoa.
Erikoista opinnäytetyössä on se, että yrityksen toimeksiantaja on myös tutkija. Tämän vuoksi myös kirjoitusasu poikkeaa perinteisestä. Tämän avulla voidaan luoda lisäpohjaa teorialle ja tutkimustuloksia voidaan analysoida paremmin yrityksen kannalta. Varsinkin teoria-osiossa on alalukuja, jotka koostuvat kokonaan tutkijan omista kokemuksista ja niitä verrataan teoriaan.
Tutkimuksen pääkohteena on Facebook, sen tarjoamat markkinointimahdollisuudet ja markkinoinnin tulokset. Tuloksina pidetään markkinointikanavan kautta luotua tunnettavuutta.