X-Treme Hunter Oy:n asiakastyytyväisyys
Jalonen, Joonas (2016)
Jalonen, Joonas
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120118597
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120118597
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä toimeksiantona asiakastyytyväisyystutkimus X-Treme Hunter Oy:n verkkokaupan asiakkaille. Tutkimuksen tavoitteena oli verkkokaupan asiakkaiden ostokokemuksen, laadun, toimivuuden, asiakaslähtöisyyden kehittäminen ja parantaminen.
Tutkimusongelmana oli selvittää, millainen kuva yrityksen asiakkailla oli verkkokaupasta. Yritys on perustettu vuonna 2014, eikä yrityksellä ollut tietoa, mitä mieltä asiakkaat olivat verkkokaupasta tai sen tarjoamista tuotteista ja palveluista.
Tutkimusongelmat olivat millaiseksi asiakkaat kokevat verkkokaupan ja miten asiakkaiden kuva yrityksestä vastaa yrityksen omaa näkemystä?
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu asiakaspalvelusta, asiakastyytyväisyydestä ja ostokäyttäytymisestä verkkokaupassa, sekä niiden keskeisimmistä käsitteistä.
Tutkimuksessa on käytetty kvantitatiivista, eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kysely toteutettiin sähköpostitse lähetetyllä kyselylomakkeella, joka toteutettiin e-lomake editori ohjelmalla. Lomakkeen kysymykset laadittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Tutkimuksessa oli strukturoitujen kysymysten lisäksi kaksi avointa kysymystä.
Tutkimuksesta saatujen tuloksien perusteella voidaan todeta, että yritys on onnistunut erinomaisesti tavoitteessaan rakentaa asiakaslähtöinen verkkokauppa, jonka tavoitteena on ollut tarjota parhaat mahdolliset varusteet jousimetsästykseen. Tulokset osoittivat, että lähes kaikki asiakkaat olivat valmiita suosittelemaan verkkokauppaa myös muille.
Asiakkaiden antama palaute oli pääosin positiivista, mutta kehitysehdotuksissa asiakkaat toivoivat kivijalkaliikettä tai ainakin mahdollisuutta päästä varastolle katsomaan ja sovittamaan tuotteita. Tuotevalikoimaan toivottiin uutuustuotteiden osalta nopeampaa tarjontaa, sekä osa valikoimasta koettiin suppeaksi.
Tutkimusongelmana oli selvittää, millainen kuva yrityksen asiakkailla oli verkkokaupasta. Yritys on perustettu vuonna 2014, eikä yrityksellä ollut tietoa, mitä mieltä asiakkaat olivat verkkokaupasta tai sen tarjoamista tuotteista ja palveluista.
Tutkimusongelmat olivat millaiseksi asiakkaat kokevat verkkokaupan ja miten asiakkaiden kuva yrityksestä vastaa yrityksen omaa näkemystä?
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu asiakaspalvelusta, asiakastyytyväisyydestä ja ostokäyttäytymisestä verkkokaupassa, sekä niiden keskeisimmistä käsitteistä.
Tutkimuksessa on käytetty kvantitatiivista, eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kysely toteutettiin sähköpostitse lähetetyllä kyselylomakkeella, joka toteutettiin e-lomake editori ohjelmalla. Lomakkeen kysymykset laadittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Tutkimuksessa oli strukturoitujen kysymysten lisäksi kaksi avointa kysymystä.
Tutkimuksesta saatujen tuloksien perusteella voidaan todeta, että yritys on onnistunut erinomaisesti tavoitteessaan rakentaa asiakaslähtöinen verkkokauppa, jonka tavoitteena on ollut tarjota parhaat mahdolliset varusteet jousimetsästykseen. Tulokset osoittivat, että lähes kaikki asiakkaat olivat valmiita suosittelemaan verkkokauppaa myös muille.
Asiakkaiden antama palaute oli pääosin positiivista, mutta kehitysehdotuksissa asiakkaat toivoivat kivijalkaliikettä tai ainakin mahdollisuutta päästä varastolle katsomaan ja sovittamaan tuotteita. Tuotevalikoimaan toivottiin uutuustuotteiden osalta nopeampaa tarjontaa, sekä osa valikoimasta koettiin suppeaksi.