Helpdesk-käyttöliittymän rakentaminen : Case Lemonsoft Oy
Moisio, Joel; Salo, Miro (2016)
Moisio, Joel
Salo, Miro
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120519185
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120519185
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee helpdesk-käyttöliittymäratkaisua nykyaikaisilla teknologioilla toteutettuna. Työn tavoitteena oli rakentaa uusi käyttöliittymä helpdesk- järjestelmälle. Työn toimeksiantaja oli Lemonsoft Oy.
Käyttöliittymä toimisi osana Lemonsoft Oy:n onlinesovellusta ja tulisi yrityksen työntekijöiden käyttöön. Käyttöliittymän kautta kirjattaisiin ja käsiteltäisiin yritykselle saapuvia tukipyyntöjä. Käymme työssä läpi keskeisimmät teknologiat sekä ohjelmistokehykset, joita työn toteutuksessa käytettiin. Työssä esitellään pääasiassa AngularJS-ohjelmistokehyksen ominaisuuksia.
Työn tuloksena syntyi toimiva helpdesk-järjestelmän käyttöliittymä, joka on Lemonsoft Oy:llä käytössä. Käyttöliittymä on saanut paljon positiivista palautetta ja sen on sanottu olevan edellistä käyttöliittymää parempi ja sujuvampi. Lähitulevaisuudessa käyttöliittymä korvaa kokonaan edeltäjänsä ja Silverlight-alustalla toimiva käyttöliittymä poistetaan käytöstä.
Käyttöliittymä toimisi osana Lemonsoft Oy:n onlinesovellusta ja tulisi yrityksen työntekijöiden käyttöön. Käyttöliittymän kautta kirjattaisiin ja käsiteltäisiin yritykselle saapuvia tukipyyntöjä. Käymme työssä läpi keskeisimmät teknologiat sekä ohjelmistokehykset, joita työn toteutuksessa käytettiin. Työssä esitellään pääasiassa AngularJS-ohjelmistokehyksen ominaisuuksia.
Työn tuloksena syntyi toimiva helpdesk-järjestelmän käyttöliittymä, joka on Lemonsoft Oy:llä käytössä. Käyttöliittymä on saanut paljon positiivista palautetta ja sen on sanottu olevan edellistä käyttöliittymää parempi ja sujuvampi. Lähitulevaisuudessa käyttöliittymä korvaa kokonaan edeltäjänsä ja Silverlight-alustalla toimiva käyttöliittymä poistetaan käytöstä.