Kartläggning av uppföljningsmetoder och effekten hos reklam
Haajanen, Erik (2016)
Haajanen, Erik
Yrkeshögskolan Arcada
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420466
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420466
Tiivistelmä
Nykypäivän teknologia mahdollistaa sekä tarkempia että kattavampia jakelumahdollisuuksia mainonnalle mitä se aiemmin on ollut. Suuri osa kaikesta mainonnasta on yhä paperimuodossa, mutta siirtyminen digitaaliseen muotoon on edennyt jo pitkälle. Tämä työ antaa yleiskuvan siitä, miten mainoksia käytetään eri paikoissa ja miten yhtiöt keräävät tietoa asiakkaistaan. Tutkimus selvittää myös mitä menetelmiä on jotka voi käyttää kulut-tajakäyttäytymisen ja mainonnan seurantaan sekä mitä menetelmiä on joita voisi soveltaa, jotta niitä voisi käyttää kulutuksen seurantaa. Työ käsittelee lyhyesti myös markkinoinnin näkökulman aiheesta ja kuvailee miten tietojenkäsittely ja tietojen visualisointi voidaan hallita. Kulutuksen ja asiakaskäyttäytymisen seurannan avulla on paljon helpompi kehittää tuotteita ja markkinointia parempaan suuntaan. Asiakkaiden käyttäytymiseen on mahdollista vaikuttaa eri tyyppisten mainosten kautta myynnin edistämiseksi. Tämä työ esittää menetelmiä jotka voidaan käyttää mainonnan vaikutuksen mittaamiseen, kuten esimerkiksi mittaamalla kuinka monta ovat katsoneet tiettyä mainosta sekä mitä menetelmiä voisi yhdistää saavuttaakseen vieläkin parempia tuloksia.