Developing online marketing : case: Installatie Wereld
Mäkinen, Panu (2016)
Mäkinen, Panu
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121920980
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121920980
Tiivistelmä
Kasvava internetin käyttö on tehnyt verkkokaupasta yleisen ilmiön ja Alankomaissa yli 70% ihmisistä teki verkko-ostoksisia vuonna 2015. Tutkimukset ovat osoittaneet, että tulevaisuudessa yhä useampi tekisi kaikki ostoksensa verkossa, jos se olisi vain mahdollista. Voimme olla yhtä mieltä siitä, että verkkomainonnasta on tullut erittäin tärkeää, eritoten vain verkossa toimiville yrityksille, selvitäkseen modernissa maailmassa.
Aihe lopputyöhön tuli tilaajayritykseltä. Yritys oli kiinnostunut selvittämään, josko he voisivat käyttää menestyneemmän sisar yrityksensä markkinointi metodeja, parantamaan omaa brändiään ja myyntiä. Lopputyö tarjoaa parannus ehdotuksia tilaajayrityksen internet markkinointiin. Nämä ehdotukset perustuvat tilaajayrityksen sisar yhtiön markkinointi metodeihin.
Lopputyö tehtiin kvalitatiivisen tutkimuksen metodein, tilaajayrityksen näkökulmasta. Lopputyö käyttää ensisijaista ja toissijaista tietoa, jossa ensisijainen tieto on kerätty tarkkailemalla, yrityksen sisäisestä viestinnästä ja avoimista kyselyistä kummankin yrityksen esimiehille, kun taas toissijainen tieto on kerätty Any-Lampin Google Analyticsistä, Eurostatsin tietokannasta ja aiheeseen liittyvistä kirjallisista materiaaleista.
Tutkimuksessa käytetty teoreettinen taustatieto keskittyy verkkokauppaan ja internet markkinoinnin välineisiin. Internet markkinoinnin välineet keskittyvät hakukonemarkkinointiin, sosiaaliseen mediaan ja sähköpostimarkkinointiin, koska näitä välineitä käytetään tilaajayrityksen sisar yrityksessä.
Lopputyö esittelee aluksi aiheen ja työn rakenteen. Sen jälkeen verkkokaupan ja internet markkinoinnin teoriat esitellään lukijalle, jota seuraa tutkimus metodeiden selittäminen. Sen jälkeen esitellään kummatkin yritykset ja heidä markkinointi metodinsa. Lopuksi esitetään päätelmä ja ehdotukset tilaajayritykselle.
Aihe lopputyöhön tuli tilaajayritykseltä. Yritys oli kiinnostunut selvittämään, josko he voisivat käyttää menestyneemmän sisar yrityksensä markkinointi metodeja, parantamaan omaa brändiään ja myyntiä. Lopputyö tarjoaa parannus ehdotuksia tilaajayrityksen internet markkinointiin. Nämä ehdotukset perustuvat tilaajayrityksen sisar yhtiön markkinointi metodeihin.
Lopputyö tehtiin kvalitatiivisen tutkimuksen metodein, tilaajayrityksen näkökulmasta. Lopputyö käyttää ensisijaista ja toissijaista tietoa, jossa ensisijainen tieto on kerätty tarkkailemalla, yrityksen sisäisestä viestinnästä ja avoimista kyselyistä kummankin yrityksen esimiehille, kun taas toissijainen tieto on kerätty Any-Lampin Google Analyticsistä, Eurostatsin tietokannasta ja aiheeseen liittyvistä kirjallisista materiaaleista.
Tutkimuksessa käytetty teoreettinen taustatieto keskittyy verkkokauppaan ja internet markkinoinnin välineisiin. Internet markkinoinnin välineet keskittyvät hakukonemarkkinointiin, sosiaaliseen mediaan ja sähköpostimarkkinointiin, koska näitä välineitä käytetään tilaajayrityksen sisar yrityksessä.
Lopputyö esittelee aluksi aiheen ja työn rakenteen. Sen jälkeen verkkokaupan ja internet markkinoinnin teoriat esitellään lukijalle, jota seuraa tutkimus metodeiden selittäminen. Sen jälkeen esitellään kummatkin yritykset ja heidä markkinointi metodinsa. Lopuksi esitetään päätelmä ja ehdotukset tilaajayritykselle.