Somemarkkinointi : Facebook-kampanja Splizzeriassa
Lerto, Susanna (2016)
Lerto, Susanna
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420417
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420417
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on sosiaalisessa mediassa, ja tässä tapauksessa Facebookissa, tapahtuva markkinointi. Opinnäytetyön ohessa teen pienimuotoisen markkinointikampanjan Splizzerian jo olemassa oleville Facebook-sivuille. Opinnäytetyön tavoitteena on saada käsitys Facebook-markkinoinnin toimivuudesta ja toteutettavuudesta Splizzerian kohdalla.
Splizzeria edustaa uudenlaista konseptia, ja se on täysin suomalainen ravintolaketju. Splizzerian perusajatus, yhdistää kaksi erilaista makumaailmaa pizzassa, on jo itsessään mielenkiintoinen konsepti.
Palvelun laatu on myös olennainen osa Splizzerian toimintaa, ja sen ajatuksen myötä käsittelen myös hieman asiakaslähtöistä markkinointia. Toteutan kampanjan jo ennestään suhteellisen hyvin toimivilla Facenook-sivuilla, joissa on jo ennestään noin yhdeksän tuhatta tykkääjää / kävijää. Facebook-sivuja ylläpitää pääosin toimitusjohtaja Saku Hautala, ja sivujen päivitys on aktiivista.
Markkinointikampanja itsessään kestää viisi päivää, ja se toteutetaan Helsingin, Salon ja Turun Splizzerioissa. Suunnitelmani mukaan kampanjan toteuttaminen ei saa olla hankalaa, eikä sen pitäisi vaatia Splizzerian työntekijöiltä ylimääräisiä ponnisteluja oman työnsä lisäksi.
Splizzeria edustaa uudenlaista konseptia, ja se on täysin suomalainen ravintolaketju. Splizzerian perusajatus, yhdistää kaksi erilaista makumaailmaa pizzassa, on jo itsessään mielenkiintoinen konsepti.
Palvelun laatu on myös olennainen osa Splizzerian toimintaa, ja sen ajatuksen myötä käsittelen myös hieman asiakaslähtöistä markkinointia. Toteutan kampanjan jo ennestään suhteellisen hyvin toimivilla Facenook-sivuilla, joissa on jo ennestään noin yhdeksän tuhatta tykkääjää / kävijää. Facebook-sivuja ylläpitää pääosin toimitusjohtaja Saku Hautala, ja sivujen päivitys on aktiivista.
Markkinointikampanja itsessään kestää viisi päivää, ja se toteutetaan Helsingin, Salon ja Turun Splizzerioissa. Suunnitelmani mukaan kampanjan toteuttaminen ei saa olla hankalaa, eikä sen pitäisi vaatia Splizzerian työntekijöiltä ylimääräisiä ponnisteluja oman työnsä lisäksi.