Brändin ja näkyvyyden kehittäminen: Dry Ice Finland
Poikkeus, Jesse (2016)
Poikkeus, Jesse
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122021200
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122021200
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli nostattaa Dry Ice Finlandin tunnettavuutta ja kohottaa yrityksen brändiä. Yrityksen nettisivujen uudistaminen oli projektin keskipisteenä. Internet-sivuille tehtiin hakukoneoptimointi, jonka avulla nostatettiin näkyvyyttä Googlessa. Myös yrityksen sosiaalisen median kanavien käyttöä pyrittiin lisäämään ja tuomaan yrityksen käyttämät some-kanavat ihmisten tietoisuuteen. Printtimediaa käytettiin hyödyksi brändin kohotuksessa.
Tutkimus toteutettiin toiminta- ja kehittämistutkimuksena. Teoreettisessa viitekehyksessä perehdyttiin brändiin käsitteenä sekä sen rakentamiseen ja vahvistamiseen. Siinä kerrottiin laajasti mitä sosiaalinen media on, sosiaalisen median kanavat ja sen historiaa. Myös hakukoneoptimoinnista ja printtimedian mahdollisuuksista kerrottiin.
Projekti rakentui Internet-sivujen ympärille. Sivut rakennettiin Wordpress-julkaisujärjestelmän päälle ja niille tehtiin hakusanaoptimointi. Sivusto luotiin toimimaan jokaisella laitteella. Yrityksen logo päivitettiin nykyaikaiseksi. Sosiaalisen median kanavia tuotiin esille Internet-sivuilla ja alakohtaisissa esitteissä. Yritykselle tehtiin materiaalit messuille.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että messut nostivat yrityksen tunnettavuutta ja messujen aikaan yrityksen kotisivuilla vieraili moninkertaisesti ihmisiä. Myös yrityksen sosiaalisen median kanavien suosiota saatiin nostettua. Internet-sivuista saatiin tehtyä nykyaikaiset ja kattavat.
Tutkimus toteutettiin toiminta- ja kehittämistutkimuksena. Teoreettisessa viitekehyksessä perehdyttiin brändiin käsitteenä sekä sen rakentamiseen ja vahvistamiseen. Siinä kerrottiin laajasti mitä sosiaalinen media on, sosiaalisen median kanavat ja sen historiaa. Myös hakukoneoptimoinnista ja printtimedian mahdollisuuksista kerrottiin.
Projekti rakentui Internet-sivujen ympärille. Sivut rakennettiin Wordpress-julkaisujärjestelmän päälle ja niille tehtiin hakusanaoptimointi. Sivusto luotiin toimimaan jokaisella laitteella. Yrityksen logo päivitettiin nykyaikaiseksi. Sosiaalisen median kanavia tuotiin esille Internet-sivuilla ja alakohtaisissa esitteissä. Yritykselle tehtiin materiaalit messuille.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että messut nostivat yrityksen tunnettavuutta ja messujen aikaan yrityksen kotisivuilla vieraili moninkertaisesti ihmisiä. Myös yrityksen sosiaalisen median kanavien suosiota saatiin nostettua. Internet-sivuista saatiin tehtyä nykyaikaiset ja kattavat.