- Selaus nimekkeen mukaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

    • 10 teesiä naisten työurista ja digitalisaatiosta 

      Rajahonka, Mervi; Villman, Kaija
      Xamk Inspiroi 14 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2019)
      Digiteknologiat muuttavat maailmaa. Ne avaavat naisille uudenlaisia mahdollisuuksia edetä urallaan. Naisyrittäjille ne avaavat pääsyn maailmanlaajuisiin arvoverkostoihin. Naisilla saattaa kuitenkin olla digitaalisten ...
    • 100 leikkiä 

      Kleimola, Piia
      Xamk Inspiroi 23 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2020)
    • 11–15-vuotiaiden joukkuevoimistelijoiden fyysisten ominaisuuksien kartoitus 

      Ahvonen, Karo; Nurmeksela, Santeri; Siiskonen, Lotta (2020)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää 11–15-vuotiaiden joukkuevoimistelijoiden fyysisiä ominaisuuksia. Joukkuevoimistelijoiden fyysisiä ominaisuuksia on tutkittu hyvin vähän, eikä tällaista tutkimusta ole ennen ...
    • 13-16 vuotiaiden seksuaalisuus ja sen tukeminen : Esite seksuaalisuudesta Heinolan alueen yläasteikäisille nuorille 

      Ijäs, Roosa; Rajavuori, Elisa (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2018)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa esite seksuaalisuudesta Heinolan alueen yläas-teikäisille nuorille. Tavoitteena oli tarjota nuorille selkeää ja hyödyllistä tietoa seksuaalisuu-desta, sukupuolisuudesta sekä yhdyntä- ...
    • 13-16-vuotiaiden jääkiekkojunioreiden alaselkäongelmat – Opas oheisharjoitteluun 

      Keskilohko, Henri; Lahtela, Mikko (2020)
      11–18-vuotiaiden juniorijääkiekkoilijoiden selkäkipujen esiintyvyys lisääntyy iän kasvaessa. Taitekohta selkäkipujen esiintyvyydessä on 14–16-vuoden iässä, jolloin niitä esiintyy suhteessa eniten. Nuorten selkä on erityisen ...
    • 1800-luvun OG-kellon käänteislasimaalauksen restaurointi 

      Roininen, Marjaana (2021)
      Opinnäytetyön aiheena on 1800-luvun OG-kellon käänteislasimaalauksen restaurointi. Opinnäytetyössä keskityttiin restauroimaan pelkästään OG-kellon käänteislasimaalaus. Käänteislasimaalaus oli pahasti vaurioitunut. Työn ...
    • 1990-LUVUN PIENTALOJEN ILMANPAINESUHTEIDEN TARKASTELU JA VERTAILU RAKENNUSAIKAISIIN JA RAKENTAMISEN NYKYISIIN SÄÄDÖKSIIN 

      Rautio, Jaakko (2022)
      Asuinrakentamisen ilmanpainesuhteisiin liittyvät säädökset ovat muuttuneet merkittävästi viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana. 1990-luvulla sallittiin asuinrakentamisessa jopa 30 Pascaliin alipaine, kun nykyään ...
    • 1–13-vuotiaiden lasten jalkaterveyden edistäminen: Luentomateriaali Tampereen kaupungin äitiys- ja lastenneuvolapalvelun sekä kouluterveydenhuollon henkilöstölle 

      Koskela, Salla; Sulin, Inka (2021)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli etsiä tietoa 1–13-vuotiaiden lasten jalkaterveydestä ja sitä edistävistä tekijöistä sekä tuottaa Tampereen äitiys- ja lastenneuvolapalvelun sekä kouluterveydenhuollon ammattilaisille luento ...
    • 2D-pelin toteutus Unityllä 

      Riiali, Antti (2022)
      Opinnäytetyö tutkii, kuinka Unity-pelimoottori soveltuu 2D-pelimaailmojen, ja erityisesti 2D-tasohyppelypelien, toteutukseen. Opinnäytetyössä suunnitellaan ja toteutetaan yksinkertainen 2D-tasohyppelypeli. Työn ...
    • 2D-tasohyppelypelin tasosuunnittelu 

      Jeskanen, Miia (2024)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää 2D-tasohyppelypeli. Pelikehityksen rinnalle luotiin teoriapohja, jota voidaan hyödyntää tasosuunnittelun oppaana. Teoriapohjassa perehdyttiin pelikokemukseen vaikuttaviin elementteihin, ...
    • 30-luvun nukenvaunujen konservointi ja restaurointi 

      Henelius, Christina (2022)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee 1930-luvulla itsetehtyjen nukenvaunujen vaiheit-taista konservointi- ja restaurointiprosessia. Yksityinen henkilö on lahjoittanut nukenvaunut XAMK:n restaurointilinjan käyttöön, muutoin niiden ...
    • 3D Game Character Animations in Unreal Engine 5: Creation and Implementation 

      Salli, Marika (2023)
      Unreal Engine 5 was released in 2022, and with its new features Lumen and Nanite making high rendering quality more obtainable with lower hardware requirements, it will likely become a very popular game engine in the ...
    • 3D Game Texturing: Comparative Analysis Between Hand-painted and PBR pipelines 

      Neppius, Ale (2022)
      Textures are 2D images projected on 3D models. Throughout the years many pipelines and workflows have been invented to create the appealing game art and further develop the technology of textures. Thus, game texturing has ...
    • 3D Modeling Assets And Props With Maya : General 3D Modeling Pipeline 

      Le, Hoang Truong Giang (2022)
      The objective of this thesis was to research and implement a modern, general 3D modeling pipeline from start to finish. This 3D modeling pipeline is covered by 3 phases: modeling, texturing, and final rendering. Modeling ...
    • 3D-Hair Design Workflows For Characters 

      Tamper, Mikko (2021)
      The goal of this thesis is to serve as a guide for those interested in 3D-hair design by creating a haircut for certain character. The character is not part of any active game project though the focus will be to create ...
    • 3D-kaupunkimallinnuksen automatisointi CityEnginellä 

      Vainio, Eve (2020)
      Viime vuosina kolmiulotteinen kaupunkimallinnus on yleistynyt Suomen kunnissa ja kau-pungeissa, mutta vielä on pitkä matka, jotta kaikkialla Suomessa kaupunkimalli olisi yleinen standardi. Opinnäytetyö on tehty Vantaan ...
    • 3D-mallien optimointi pelimoottorille 

      Karhu, Tomi (2020)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia erilaisia keinoja 3D-mallien optimointiin. Työvälineinä käytettiin Unity, Unreal Engine, 3ds Max, SketchUp ja SketchUp Pro -ohjelmia. 3D-mallit mallinnettiin 3ds Max ja SketchUp/Pro ...
    • 3D-MALLIN LUONTI SKETCHUP- OHJELMALLA 

      Aalto, Kaapo (2022)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka hyvin ja helposti 3D-mallien luonti ja niiden upottaminen itse tehdylle verkkosivulle onnistuu. Samalla päästään myös vertailemaan erilaisia lopputuloksia kuvien, renderin ja ...
    • 3D-mallinnuksen muotoon tehtävä rakennuksen käyttö- ja huolto-ohje 

      Liikanen, Pentti (2020)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia mahdollisuuksia rakennuksen elinkaaren aikaisen tietomallin pelillistämiseksi 3D-muodossa. Tutkielman tarkoitus oli toteuttaa kevyt, monipuolinen ja helposti luotava ratkaisu ...
    • 3D-mallit ja käyttöohjeistus 

      Huilaja, Pekka (2019)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, soveltuuko 3D-mallinnusohjelma Blender toimeksiantajalle vaihtoehdoksi korvaamaan heidän myynnin ja markkinoinnin tehtävissä paljon käytetyt mock-up-kuvat, joiden muokkaaminen voi usein ...