ISO 9001 -LAATUKÄSIKIRJA NONDEST OY:LLE
Räisänen, Jari (2016)
Räisänen, Jari
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701151383
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701151383
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia ISO 9001: 2008:n mukainen laatukäsikirja hitsauksen laadunvalvonta- alalla toimivalle yritykselle. Laatukäsikirjan laatimisen tarkoituksena oli parantaa yrityksen luotettavuutta, kykyä vastata alati muuttuviin alalla oleviin säännöksiin sekä varmistaa pysyvät asiakassuhteet.
Laatukäsikirja laadittiin ISO 9001- standardin mukaisesti. Kyseinen standardi keskittyy vaatimusten täyttymiseen eli Nondest Oy:ssä laadukkaiden palveluiden toteuttamiseen.
Nondest Oy:lle onnistuttiin laatimaan laatukäsikirja, jota voidaan käyttää samalla toimintaohjeena. Käsikirjaa noudattamalla ja päivittämällä yritys onnistuu tuottamaan laadukkaita palveluita ja säilyttämään kilpailukykynsä.
Laatukäsikirja laadittiin ISO 9001- standardin mukaisesti. Kyseinen standardi keskittyy vaatimusten täyttymiseen eli Nondest Oy:ssä laadukkaiden palveluiden toteuttamiseen.
Nondest Oy:lle onnistuttiin laatimaan laatukäsikirja, jota voidaan käyttää samalla toimintaohjeena. Käsikirjaa noudattamalla ja päivittämällä yritys onnistuu tuottamaan laadukkaita palveluita ja säilyttämään kilpailukykynsä.