Yritysmyyntikanavan luominen B2C-yritykselle : käytettävän materiaalin toteuttaminen
Virkku, Eveliina (2016)
Virkku, Eveliina
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701111299
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701111299
Tiivistelmä
Wild Westlook Oy halusi laajentaa toimintaansa ottamalla käyttöön uuden myyntikanavan, yritysmyynnin. Westlook halusi käyttöönsä kattavan yritysmyyntimateriaalin, jolla uusia yritysasiakkaita voitaisiin lähestyä. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada aikaan konkreettinen ja selkeä yrityksen näköinen materiaali, josta kävisi ilmi kaikki tarvittava tieto tarjottaviin tuotteisiin liittyen.
Opinnäytetyön pääteoriana oli segmentointi, markkinointiviestintä ja layout sekä projektin organisointi aikataulutuksen näkökulmasta. Opinnäytetyön case-osiossa käytiin läpi projektisuunnitelman laatimista, ennen työtä tapahtuvaa suunnittelua materiaalin ulkoisten tekijöiden osalta sekä segmentointia. Seuraavaksi vuorossa oli materiaalin tuotetietojen kerääminen ja lopuksi materiaalin kokoaminen. Tarvittavat tiedot tuotteista saatiin eri brändien B2B-sivustoilta.
Opinnäytetyön tavoitteet saavutettiin ja yrityksen käyttöön luovutettava materiaali saatiin valmiiksi. Materiaali saatiin koottua toivotunlaiseksi ja siihen saatiin sisällytettyä kaikki tarvittava tieto.
Johtopäätöksenä havaittiin yritysmyyntimateriaalin olevan hyödyllinen yritykselle sillä materiaalia olisi tarvittu yrityksessä jo opinnäytetyön työstämisen aikana.
Opinnäytetyön pääteoriana oli segmentointi, markkinointiviestintä ja layout sekä projektin organisointi aikataulutuksen näkökulmasta. Opinnäytetyön case-osiossa käytiin läpi projektisuunnitelman laatimista, ennen työtä tapahtuvaa suunnittelua materiaalin ulkoisten tekijöiden osalta sekä segmentointia. Seuraavaksi vuorossa oli materiaalin tuotetietojen kerääminen ja lopuksi materiaalin kokoaminen. Tarvittavat tiedot tuotteista saatiin eri brändien B2B-sivustoilta.
Opinnäytetyön tavoitteet saavutettiin ja yrityksen käyttöön luovutettava materiaali saatiin valmiiksi. Materiaali saatiin koottua toivotunlaiseksi ja siihen saatiin sisällytettyä kaikki tarvittava tieto.
Johtopäätöksenä havaittiin yritysmyyntimateriaalin olevan hyödyllinen yritykselle sillä materiaalia olisi tarvittu yrityksessä jo opinnäytetyön työstämisen aikana.