Fotogrammetria peliassettien luonnissa
Korhonen, Veli-Matti (2017)
Korhonen, Veli-Matti
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703153320
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703153320
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee fotogrammetriaa osana pelien kolmiulotteista mallinnustyötä. Työn tavoite on kuvata ja mallintaa objekteja kirjastoon, sekä tutustua tätä kautta fotogrammetriaan peliassettien luonnissa.
Aluksi tässä opinnäytetyössä käsitellään fotogrammetrian ja sen historian sekä kolmiuloitteisen mallintamisen periaatteet videopeleissä. Tässä opinnäytetyössä käytetään lähteinä alan kirjallisuutta ja Internetistä löytyviä opetuskäyttöön tarkoitettuja videoita, sekä muita dokumentteja.
Lopuksi tässä opinnäytetyössä on dokumentoitu mallin rakentaminen fotogrammetrisin menetelmin ja sen muokkaaminen pelimoottorille soveltuvaan muotoon.
Aluksi tässä opinnäytetyössä käsitellään fotogrammetrian ja sen historian sekä kolmiuloitteisen mallintamisen periaatteet videopeleissä. Tässä opinnäytetyössä käytetään lähteinä alan kirjallisuutta ja Internetistä löytyviä opetuskäyttöön tarkoitettuja videoita, sekä muita dokumentteja.
Lopuksi tässä opinnäytetyössä on dokumentoitu mallin rakentaminen fotogrammetrisin menetelmin ja sen muokkaaminen pelimoottorille soveltuvaan muotoon.