Markkinointiviestintäsuunnitelma Novamedia OÜ:lle
Haatainen, Inka (2017)
Haatainen, Inka
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703173425
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703173425
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Novamedia Oü:lle, joka on sähköposti- ja tietokanta- markkinointiyritys. Novamedia aloitti toimintansa vuonna 2011 Suomen markkinoilla ja on sittemmin laajentanut toimintaansa kaikkiin Pohjoismaihin. Opinnäytetyössä Novamedialle on tehty markkinoinointiviestintäsuunnitelma, jonka tavoitteena on lisätä tunnettuutta, saada uu- sia asiakkaita sekä esitellä Novamedian tuotteita näkyvämmin.
Opinnäytetyö on toteutettu vetoketjumallilla, jossa aina teoriaosuuden perään tulee empiiri- nen osuus. Työ alkaa toimeksiantajayrityksen esittelyllä. Seuraavaksi käydään läpi markki- nointiviestinnän suunnittelun vaiheet ja käsitellään palveluyrityksen markkinointiviestintää. Sitten siirrytään itse markkinointiviestintäsuunnitelmaan ja sen ensimmäiseen vaiheeseen lähtökohta-analyyseihin. Sitten käsitellään tavoitteita, kohderyhmiä ja strategiaa. Lopuksi kä- sitellään budjettia sekä seurannan ja arvioinnin merkitystä ja toteutusta.
Markkinointiviestintäsuunnitelma on laadittu loppuvuodeksi 2017, mutta sitä voidaan hyödyntää aikataulun puitteissa yritykselle mielekkääseen tahtiin. Työhön on haastateltu Novamedia Oü:n osakasta Janne Hainari-Maulaa.
Opinnäytetyö on toteutettu vetoketjumallilla, jossa aina teoriaosuuden perään tulee empiiri- nen osuus. Työ alkaa toimeksiantajayrityksen esittelyllä. Seuraavaksi käydään läpi markki- nointiviestinnän suunnittelun vaiheet ja käsitellään palveluyrityksen markkinointiviestintää. Sitten siirrytään itse markkinointiviestintäsuunnitelmaan ja sen ensimmäiseen vaiheeseen lähtökohta-analyyseihin. Sitten käsitellään tavoitteita, kohderyhmiä ja strategiaa. Lopuksi kä- sitellään budjettia sekä seurannan ja arvioinnin merkitystä ja toteutusta.
Markkinointiviestintäsuunnitelma on laadittu loppuvuodeksi 2017, mutta sitä voidaan hyödyntää aikataulun puitteissa yritykselle mielekkääseen tahtiin. Työhön on haastateltu Novamedia Oü:n osakasta Janne Hainari-Maulaa.