Mainosratkaisut mobiilipeleille Android -alustalla
Lappalainen, Anssi (2016)
Lappalainen, Anssi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703213555
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703213555
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää sopiva mainosratkaisu Polar Dashing mobiilipelille. Mainosratkaisun valinta suoritettiin tutkimalla Android alustalle tarjolla olevia mainosratkaisuita ja pisteyttämällä ne sovelluskehittäjän näkökulmasta olennaisissa vertailukategorioissa. Työ rajoittuu mainontaan ja ei kata ilmaispelien muita ansaintamalleja.
Työ kuvaa prosessia, jonka kautta kartoitettiin yleisimmät saatavilla olevat mainosratkaisut, jotka täyttävät asetetut vaatimukset. Karsinnan läpäisseet mainosratkaisut testattiin Android laitteilla ja pisteytettiin ohjelmistokehittäjille olennaisten ominaisuuksien perusteella. Mainosratkaisuiden sopimusten mukaisesti mainosratkaisuiden toiminnasta kertova sisältö on poistettu jälkeenpäin ja mainosratkaisuita vertaillaan yleistetysti paljastamatta tietoa, joka ei ole julkisesti saatavilla ilman käyttöoikeussopimuksien hyväksyntää.
Pisteytyksen tarkoitus on antaa kuva mainosratkaisuiden vahvuuksista ja heikkouksista sekä auttaa lukijaa priorisoimaan oman tutkimuksen kohteita sopivan mainosratkaisun etsinnässä. Valittu mainosratkaisu integroitiin peliin ja peli julkaistiin Google Play kaupassa.
Työ kuvaa prosessia, jonka kautta kartoitettiin yleisimmät saatavilla olevat mainosratkaisut, jotka täyttävät asetetut vaatimukset. Karsinnan läpäisseet mainosratkaisut testattiin Android laitteilla ja pisteytettiin ohjelmistokehittäjille olennaisten ominaisuuksien perusteella. Mainosratkaisuiden sopimusten mukaisesti mainosratkaisuiden toiminnasta kertova sisältö on poistettu jälkeenpäin ja mainosratkaisuita vertaillaan yleistetysti paljastamatta tietoa, joka ei ole julkisesti saatavilla ilman käyttöoikeussopimuksien hyväksyntää.
Pisteytyksen tarkoitus on antaa kuva mainosratkaisuiden vahvuuksista ja heikkouksista sekä auttaa lukijaa priorisoimaan oman tutkimuksen kohteita sopivan mainosratkaisun etsinnässä. Valittu mainosratkaisu integroitiin peliin ja peli julkaistiin Google Play kaupassa.