White Wedding Dream
Luoma, Krista (2017)
Luoma, Krista
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705026100
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705026100
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on morsiuspukuliike Haavemaalle toteutetut mainoskuvaukset yhteistyössä Hair&Beauty Span kanssa.
Hääkuvaus on yksi suurimmista intohimoistani henkilökuvauksen ohella, joten työn aiheen valinta oli minulle helppoa. Halusin aiheen olevan jotain, mikä on minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja inspiroivaa, ja mistä on minulle ja uralleni hyötyä myös tulevaisuudessa.
Työn alussa käyn läpi kuvausten valmisteluprosessia behind the scenes -kuvien ja niitä täydentävien tekstien avulla. Visuaalinen osuus koostuu kuudesta, yksittäisestä stailatusta morsiankuvauksesta, jotka on järjestetty Seinäjoen alueella talvella 2017. Kuvasarjojen yhteydessä kerron myös tarinoita ja hetkiä jokaisesta kuvaustilanteesta.
Kirjallisessa osuudessa analysoin kuvauksia ja niistä saatuja oppeja tarkemmin. Perehdyn siihen, mitä brändi tarkoittaa, miksi se on kannattavaa ja millaisia työkaluja brändäämisen toteuttamiseen kannattaa hyödyntää. Kerron myös oman yritykseni brändäämisestä ja sen tavoitteista sekä siitä, kuka minä valokuvaajana oikeastaan olen.
Työni tavoitteena on oman tyylini ja brändini vahvistaminen valokuvaajana. Olen projektin aikana saanut tehdä yhteistyötä mahtavien, taitavien ihmisten kanssa, sekä oppinut uutta muun muassa laajempien kuvausten organisoinnista. Projekti on vahvistanut tunnettani siitä, että tämä on juuri sitä työtä, mitä haluan ja rakastan tehdä myös tulevaisuudessa!
Hääkuvaus on yksi suurimmista intohimoistani henkilökuvauksen ohella, joten työn aiheen valinta oli minulle helppoa. Halusin aiheen olevan jotain, mikä on minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja inspiroivaa, ja mistä on minulle ja uralleni hyötyä myös tulevaisuudessa.
Työn alussa käyn läpi kuvausten valmisteluprosessia behind the scenes -kuvien ja niitä täydentävien tekstien avulla. Visuaalinen osuus koostuu kuudesta, yksittäisestä stailatusta morsiankuvauksesta, jotka on järjestetty Seinäjoen alueella talvella 2017. Kuvasarjojen yhteydessä kerron myös tarinoita ja hetkiä jokaisesta kuvaustilanteesta.
Kirjallisessa osuudessa analysoin kuvauksia ja niistä saatuja oppeja tarkemmin. Perehdyn siihen, mitä brändi tarkoittaa, miksi se on kannattavaa ja millaisia työkaluja brändäämisen toteuttamiseen kannattaa hyödyntää. Kerron myös oman yritykseni brändäämisestä ja sen tavoitteista sekä siitä, kuka minä valokuvaajana oikeastaan olen.
Työni tavoitteena on oman tyylini ja brändini vahvistaminen valokuvaajana. Olen projektin aikana saanut tehdä yhteistyötä mahtavien, taitavien ihmisten kanssa, sekä oppinut uutta muun muassa laajempien kuvausten organisoinnista. Projekti on vahvistanut tunnettani siitä, että tämä on juuri sitä työtä, mitä haluan ja rakastan tehdä myös tulevaisuudessa!