Sähköinen ulkomainonta Led-mainostauluissa
Huppunen, Mika (2017)
Huppunen, Mika
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117778
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117778
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia Screenit EU Oy:lle ohjeistus mainoksien valmistamiseen Led-mainostauluille. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä Led-mainostaulujen lupa-asioihin, ominaisuuksiin ja erityispiirteisiin. Toisena tavoitteena oli tuoda esille Led-mainostaulujen ja perinteisten mainosvälineisiin tehtävien mainoksien eroavaisuuksia sekä kuvata, miten ihmisen kuvan ja värien muodostuminen tapahtuu ja miten se pitää ottaa huomioon tehtäessä mainoksia Led-mainostauluille. Kolmantena tavoitteena oli koota yhteenveto Screenit EU Oy:lle asioista, jotka pitää ottaa huomioon tehtäessä mainoksia Led-mainostauluihin.
Opinnäytetyön toisessa luvussa käsitellään Led-mainostaulujen lupa-asioita, rakennetta ja sitä, miten kuva muodostetaan näytölle. Samalla tuodaan esille Led-mainostaulujen erityispiirteitä, joita voi hyödyntää mainoksien valmistamisessa.
Opinnäytetyön kolmannessa luvussa käsitellään ihmisen reagointia näköaistilla ja luodaan kuva, miten näköhavainto syntyy katsottavasta kohteesta.
Opinnäytetyön neljännessä luvussa kootaan yhteen teorian ja kokemuksen pohjalta tärkeimpiä huomioon otettavia asioita tehtäessä mainoksia Led-mainostauluihin.
Työn viides luku käsittelee opinnäytetyöntekijän omaa pohdintaa aiheesta ja opinnäytetyöprosessista.
Opinnäytetyön toisessa luvussa käsitellään Led-mainostaulujen lupa-asioita, rakennetta ja sitä, miten kuva muodostetaan näytölle. Samalla tuodaan esille Led-mainostaulujen erityispiirteitä, joita voi hyödyntää mainoksien valmistamisessa.
Opinnäytetyön kolmannessa luvussa käsitellään ihmisen reagointia näköaistilla ja luodaan kuva, miten näköhavainto syntyy katsottavasta kohteesta.
Opinnäytetyön neljännessä luvussa kootaan yhteen teorian ja kokemuksen pohjalta tärkeimpiä huomioon otettavia asioita tehtäessä mainoksia Led-mainostauluihin.
Työn viides luku käsittelee opinnäytetyöntekijän omaa pohdintaa aiheesta ja opinnäytetyöprosessista.