Liiketoimintakonseptin asiakastarvelähtöinen kehittäminen : B2B-palvelun tuotteistaminen
Sandvik, Reko (2017)
Sandvik, Reko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705158129
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705158129
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Startup Lakeus -hanke.
Työssä kehitettiin alustavaa liiketoimintakonseptia asiakastarvelähtöisesti sekä liiketoimintakonseptin
palveluliiketoiminnan tuotteistamista.
Työssä käsiteltiin yhtenä isona aihekokonaisuutena digitalisaatiota ja etenkin sen
merkitystä tulevaisuudessa paitsi osana työelämän muutosta myös alihankinnan
osalta. Toisena isona kokonaisuutena käsiteltiin työelämän muutoksia yleisesti sekä
joustavuuden merkitystä työelämässä ja alihankinnassa tulevaisuudessa.
Työssä asetetut tavoitteet saavutettiin hyvin ja työssä tehdyn markkinatutkimuksen
tuloksena saatiin johtopäätöksiä liiketoimintakonseptin kehittämiseksi jatkosuunnitelmia
varten.
Työssä kehitettiin alustavaa liiketoimintakonseptia asiakastarvelähtöisesti sekä liiketoimintakonseptin
palveluliiketoiminnan tuotteistamista.
Työssä käsiteltiin yhtenä isona aihekokonaisuutena digitalisaatiota ja etenkin sen
merkitystä tulevaisuudessa paitsi osana työelämän muutosta myös alihankinnan
osalta. Toisena isona kokonaisuutena käsiteltiin työelämän muutoksia yleisesti sekä
joustavuuden merkitystä työelämässä ja alihankinnassa tulevaisuudessa.
Työssä asetetut tavoitteet saavutettiin hyvin ja työssä tehdyn markkinatutkimuksen
tuloksena saatiin johtopäätöksiä liiketoimintakonseptin kehittämiseksi jatkosuunnitelmia
varten.