Asiakastyytyväisyyskysely ja kehitysideoiden kartoittaminen : case: Yritys X
Hyttinen, Ola; Suutarinen, Niko (2017)
Hyttinen, Ola
Suutarinen, Niko
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052610430
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052610430
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin hiusalan yrityksen Yritys X:n toimeksiantona.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Yritys X:n tuotteita jälleenmyyvien parturikampaamoiden loppuasiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Tutkimme asiakastyytyväisyyttä laadun, tuotevalikoiman ja palvelun näkökulmasta. Tulosten pohjalta loimme kehitysideoita myynnin sekä palvelun edistämiseksi. Tavoitteena oli myös hankkia ajankohtainen käsite parturikampaamoiden asiakastyytyväisyydestä sekä palvelusta.
Tutkimusmenetelmäksi valitsimme e-lomakekyselynä toteutetun puolistrukturoidun kvantitatiivisen menetelmän.
Teoriaosuudessa käsittelemme laajasti hiusalaa, laatua, palvelua, asiakastyytyväisyyttä ja näihin liittyviä osa alueita. Näistä aiheista koostuu opinnäytetyömme teoriaosuus.
Teoriaosuuden jälkeen on vuoro siirtyä asiakastyytyväisyyskyselyn suorittamiseen, kysymysten taustatietoihin sekä vastauksiin. Tässä osuudessa myös avaamme kyselyn vastauksia ja esittelemme tutkimustulokset.
Tutkimus osoitti kampaamoiden palvelun olevan pääsääntöisesti erittäin hyvää, kehitettävää jäi tulosten perusteella valikoiman laajentamiseen ja tuotteiden paranteluun. Valmiista työstä oli paljon apua niin toimeksiantajayritykselle, kuin heidän kanssaan yhteistyötä tekeville parturikampaamoille.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Yritys X:n tuotteita jälleenmyyvien parturikampaamoiden loppuasiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Tutkimme asiakastyytyväisyyttä laadun, tuotevalikoiman ja palvelun näkökulmasta. Tulosten pohjalta loimme kehitysideoita myynnin sekä palvelun edistämiseksi. Tavoitteena oli myös hankkia ajankohtainen käsite parturikampaamoiden asiakastyytyväisyydestä sekä palvelusta.
Tutkimusmenetelmäksi valitsimme e-lomakekyselynä toteutetun puolistrukturoidun kvantitatiivisen menetelmän.
Teoriaosuudessa käsittelemme laajasti hiusalaa, laatua, palvelua, asiakastyytyväisyyttä ja näihin liittyviä osa alueita. Näistä aiheista koostuu opinnäytetyömme teoriaosuus.
Teoriaosuuden jälkeen on vuoro siirtyä asiakastyytyväisyyskyselyn suorittamiseen, kysymysten taustatietoihin sekä vastauksiin. Tässä osuudessa myös avaamme kyselyn vastauksia ja esittelemme tutkimustulokset.
Tutkimus osoitti kampaamoiden palvelun olevan pääsääntöisesti erittäin hyvää, kehitettävää jäi tulosten perusteella valikoiman laajentamiseen ja tuotteiden paranteluun. Valmiista työstä oli paljon apua niin toimeksiantajayritykselle, kuin heidän kanssaan yhteistyötä tekeville parturikampaamoille.