Verkkokaupan haasteet
Alatalo, Joni (2017)
Alatalo, Joni
Lapin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053011014
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053011014
Tiivistelmä
Verkkokaupat kehittyvät jatkuvasti ja viimeisen 15- vuoden aikana muutos on ollut merkittävä. Tämän opinnäytetyön tarkoitus on esittää verkkokaupan haasteet kohdeyritykselle. Haasteet on tarkoitus kuvata kello ja kulta-alan mahdolliset erikoishaasteet huomioiden. Case - yrityksenä toimii suomalainen perheyri-tys Kelloliike Pulkkinen Oy.
Opinnäytetyön on tarkoitus madaltaa kynnystä myöhemmin mahdolliselle verkkokaupan perustamiselle ja sen haasteiden kohtaamiselle. Työn tarkoituksena on löytää keinoja asiakashankintaan, verkkokaupan sisällön tuottamiselle, käytettävyydelle, konversioprosentin nostamiselle, maksu, toimitus- ja palautusprosessien toimivuuden parantamista.
Opinnäytetyön tarkoituksena ei ole käsitellä tietoturvaa, verkkokauppa-alustoja tai ulkomaille suuntautuvaa verkkokauppaa. Työn ei ole tarkoitus ratkaista kaikkia verkkokaupan ongelmia vaan antaa keinoja mahdollisten haasteiden kohtaamiselle.
Opinnäytetyön on tarkoitus madaltaa kynnystä myöhemmin mahdolliselle verkkokaupan perustamiselle ja sen haasteiden kohtaamiselle. Työn tarkoituksena on löytää keinoja asiakashankintaan, verkkokaupan sisällön tuottamiselle, käytettävyydelle, konversioprosentin nostamiselle, maksu, toimitus- ja palautusprosessien toimivuuden parantamista.
Opinnäytetyön tarkoituksena ei ole käsitellä tietoturvaa, verkkokauppa-alustoja tai ulkomaille suuntautuvaa verkkokauppaa. Työn ei ole tarkoitus ratkaista kaikkia verkkokaupan ongelmia vaan antaa keinoja mahdollisten haasteiden kohtaamiselle.