Är raskattägarna lojala försäkringstagare? : Undersökning om attityd till kattförsäkring
Jansson, Ida (2017)
Jansson, Ida
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111823
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111823
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoitus on selvittää millainen asenne rotukissaomistajilla on kissavakuutusta kohtaan ja kuinka lojaaleja vakuutuksenottajia he ovat.
Materiaali on kerätty kyselylomakkeella. Tavoittaakseen oikean kohderyhmän, kyselylomake on lähetetty erilaisille kissanliiton Facebooksivuille. Tuloksena 100 rotukissanomistajaa osallistui tutkimukseen. Tutkimus osoittaa että vaikkakin suurin osa kyselyyn vastanneista ovat tyytyväisiä nykyiseen vakuutusyhtiöönsä, kuitenkin monet ovat valmiit vaihtamaan vakuutusyhtiötä. Tärkeitä tekijöitä vakuutusyhtiötä valittaessa ovat, että vakuutuksenottajalla on muita vakuutuksia samassa yhtiössä, sekä lisäksi myös vakuutuksen hinta ja sisältö.
Opinnäytetyössä on tutkittu ja verrattu seitsemän vakuutusyhtiötä. Kriteerit kuten kissavakuutuksen saaminen, voimassaoloalue, kissavakuutus lisävakuutuksena, enimmäiskorvaus ja omavastuu on otettu huomioon. Tarjouspyyntö on kerätty kaikista yhtiöistä ja vakuutusmaksun hintaa on verattu.
Teoria opinnäytetyössäni perustuu suhdemarkkinointiin, asiakaslojalisuuteen ja asiakkaan tyytyväisyyteen. Suhdemarkkinoinnin ajatus on panostaa lisämyyntiin nykyiselle asiakkaalle, koska yleisesti uusien asiakkaiden löytäminen maksaa enemmän yhtiöille. Jotta asiakkaat eivät vaihtaisi vakuutusyhtiötä on tärkeää saada heidät tyytyväisiksi, mikä toivottavasti johtaisi lojaaleihin asiakassuhteisiin vakuutusyhtiössä.
Materiaali on kerätty kyselylomakkeella. Tavoittaakseen oikean kohderyhmän, kyselylomake on lähetetty erilaisille kissanliiton Facebooksivuille. Tuloksena 100 rotukissanomistajaa osallistui tutkimukseen. Tutkimus osoittaa että vaikkakin suurin osa kyselyyn vastanneista ovat tyytyväisiä nykyiseen vakuutusyhtiöönsä, kuitenkin monet ovat valmiit vaihtamaan vakuutusyhtiötä. Tärkeitä tekijöitä vakuutusyhtiötä valittaessa ovat, että vakuutuksenottajalla on muita vakuutuksia samassa yhtiössä, sekä lisäksi myös vakuutuksen hinta ja sisältö.
Opinnäytetyössä on tutkittu ja verrattu seitsemän vakuutusyhtiötä. Kriteerit kuten kissavakuutuksen saaminen, voimassaoloalue, kissavakuutus lisävakuutuksena, enimmäiskorvaus ja omavastuu on otettu huomioon. Tarjouspyyntö on kerätty kaikista yhtiöistä ja vakuutusmaksun hintaa on verattu.
Teoria opinnäytetyössäni perustuu suhdemarkkinointiin, asiakaslojalisuuteen ja asiakkaan tyytyväisyyteen. Suhdemarkkinoinnin ajatus on panostaa lisämyyntiin nykyiselle asiakkaalle, koska yleisesti uusien asiakkaiden löytäminen maksaa enemmän yhtiöille. Jotta asiakkaat eivät vaihtaisi vakuutusyhtiötä on tärkeää saada heidät tyytyväisiksi, mikä toivottavasti johtaisi lojaaleihin asiakassuhteisiin vakuutusyhtiössä.