Asiakastyytyväisyys Hostel Diana Park
Kinnunen, Villematti (2017)
Kinnunen, Villematti
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060712793
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060712793
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia asiakaskyselypohjainen tutkimus, jonka avulla Hostel Diana Park voi pyrkiä parantamaan asiakastyytyväisyyttä, sekä saada tietoa asiakkaiden toiveista ja uusia ideoita toiminnan parantamiseksi. Tutkimuksella haettiin vastauksia mm. siihen, mitä asiakkaat tällä hetkellä hostellissa arvostavat, mitä seikkoja voitaisiin parantaa ja mitä uusia asioita ja menetelmiä hostellin kannattaisi ottaa käyttöön, jotta asiakastyytyväisyys paranisi. Toimeksiantaja halusi lisäksi selvittää mitä asiakkaat arvostavat yleisesti majoittuessaan hostelleissa.
Työn kohderyhmänä olivat hostellissa kyselyn aikana vierailleet asiakkaat, jotka yöpyivät erilaisissa huoneissa, mitä hostelli tarjoaa. Kysely suoritettiin laittamalla keittiöön kyselylomakkeita, joissa oli saatekirje. Tutkimuksessa käytettiin sekä kvalitatiivista, että kvantitatiivista tutkimusmenetelmää.
Tavoitteena oli saada 100 vastausta. vastauksia saatiin 92. Tulokset osoittivat hostellin asiakaspalvelut toimivan erittäin hyvin. Palvelun koettiin olevan ystävällistä ja ammatti taitoista. Aito kiinnostus asiakasta kohtaan ja asiakkaan tarpeiden huomiointi koettiin olevan tällä hetkellä kiitettävällä tasolla.
Hostellin koettiin olevan siisti ja viihtyisä. eniten muutoksia kaivattiin dormi-huoneisiin, joihin haluttiin mm. verhoja sänkyjen eteen, pistorasioita ja yö valoja sänkyjen päälle. Vastauksista, joita saatiin, tuli esille monia pieniä kehitys seikkoja, joilla saadaan parannettua asiakastyytyväisyyttä hostellissa.
Työn kohderyhmänä olivat hostellissa kyselyn aikana vierailleet asiakkaat, jotka yöpyivät erilaisissa huoneissa, mitä hostelli tarjoaa. Kysely suoritettiin laittamalla keittiöön kyselylomakkeita, joissa oli saatekirje. Tutkimuksessa käytettiin sekä kvalitatiivista, että kvantitatiivista tutkimusmenetelmää.
Tavoitteena oli saada 100 vastausta. vastauksia saatiin 92. Tulokset osoittivat hostellin asiakaspalvelut toimivan erittäin hyvin. Palvelun koettiin olevan ystävällistä ja ammatti taitoista. Aito kiinnostus asiakasta kohtaan ja asiakkaan tarpeiden huomiointi koettiin olevan tällä hetkellä kiitettävällä tasolla.
Hostellin koettiin olevan siisti ja viihtyisä. eniten muutoksia kaivattiin dormi-huoneisiin, joihin haluttiin mm. verhoja sänkyjen eteen, pistorasioita ja yö valoja sänkyjen päälle. Vastauksista, joita saatiin, tuli esille monia pieniä kehitys seikkoja, joilla saadaan parannettua asiakastyytyväisyyttä hostellissa.