Some haltuun - Vuorenkylän Purnu Oy
Swanström, Rebecka (2017)
Swanström, Rebecka
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060812982
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060812982
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on kasvavassa osassa nykypäivän yritysten markkinoinnissa ja viestinnässä. Sen hallitseminen on yhä tärkeämpää saavuttaakseen haluamansa huomion internetin suuressa maailmassa. Monella yrityksellä on jo käytössä useampia sosiaalisen median kanavia, joten kehityksessä mukana pysyminen on yhä tärkeämpää. Tähän laaditaan usein suunnitelma, miten saada kaikki hyöty irti sosiaalisesta mediasta.
Vuorenkylän Purnu Oy on vuonna 1988 perustettu hiihto- ja laskettelukeskus Hartolan kunnassa Keski-Suomessa. Suomessa on yhteensä 68 hiihto- ja laskettelukeskusta, joten voi olla vaikeaa erottua kaikkien joukosta. Varsinkin jos yritys ei ole sosiaalisen median kehityksen kynnyksellä.
Opinnäytetyön tavoitteena on laatia sosiaalisen median kehittämissuunnitelma, jonka avulla Vuorenkylän Purnu Oy saavuttaa suuremman näkyvyyden verkossa ja sen myötä kasvattaa asiakaskuntaa. Käyttöön integroidaan yritykselle uusi sosiaalisen median kanava, eli Instagram ja samalla parannetaan edellisen, jo käytössä olevan kanavan käyttöä. Työn luonne on näin ollen toiminnallinen.
Teoriaosuus käsittelee yleistä tilannetta sosiaalisen median markkinoinnissa samalla tulevien trendien ennakointia ja analysointia. Samalla tutkitaan, miten muut saman alan yritykset ovat päättäneet hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissaan.
Opinnäytetyön produktina syntyi Vuorenkylän Purnu Oy:lle oma sosiaalisen median kehittämissuunnitelma. Työ ei käsittele perinteistä markkinointisuunnitelmaa tai strategiaa. Opinnäytetyö toteutettiin keväällä 2017.
Vuorenkylän Purnu Oy on vuonna 1988 perustettu hiihto- ja laskettelukeskus Hartolan kunnassa Keski-Suomessa. Suomessa on yhteensä 68 hiihto- ja laskettelukeskusta, joten voi olla vaikeaa erottua kaikkien joukosta. Varsinkin jos yritys ei ole sosiaalisen median kehityksen kynnyksellä.
Opinnäytetyön tavoitteena on laatia sosiaalisen median kehittämissuunnitelma, jonka avulla Vuorenkylän Purnu Oy saavuttaa suuremman näkyvyyden verkossa ja sen myötä kasvattaa asiakaskuntaa. Käyttöön integroidaan yritykselle uusi sosiaalisen median kanava, eli Instagram ja samalla parannetaan edellisen, jo käytössä olevan kanavan käyttöä. Työn luonne on näin ollen toiminnallinen.
Teoriaosuus käsittelee yleistä tilannetta sosiaalisen median markkinoinnissa samalla tulevien trendien ennakointia ja analysointia. Samalla tutkitaan, miten muut saman alan yritykset ovat päättäneet hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissaan.
Opinnäytetyön produktina syntyi Vuorenkylän Purnu Oy:lle oma sosiaalisen median kehittämissuunnitelma. Työ ei käsittele perinteistä markkinointisuunnitelmaa tai strategiaa. Opinnäytetyö toteutettiin keväällä 2017.