Physically based rendering : case Godsbane ja Hear No Evil
Pihlaja, Sampo (2017)
Pihlaja, Sampo
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061413505
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061413505
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoitus on esitellä Physically Based Rendering teknologiaa sekä esittää kuinka sitä voi soveltaa omiin peliprojekteihinsa. PBR-tekniikan ollessa niin uutta siitä löytyy hyvin vähän julkaistua materiaalia. Olen saanut poimittua kuitenkin olennaisimmat asiat kattavaksi selostukseksi PBR:n vaiheista. PBR soveltuu peligrafiikassa hyvin realistiseen tyyliin ja siihen se on tarkoitettu. Useat artistit ovat kuitenkin osoittaneet, että PBR:n sisäistettyään se venyy myös paljon muuhuin kuin vain realismiin. Projektimme olivat realismia tavoittelevia, ja PBR:n opetteluun se oli juuri oikea lähestymistapa.