Palvelujen myynnin tehostaminen : Tuplajäät Oy
Mertanen, Mikko (2017)
Mertanen, Mikko
Savonia-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061813752
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061813752
Tiivistelmä
Tuplajäät Oy on Siilinjärvellä toimiva jäähalli, joka tarjoaa erinomaiset puitteet jää- ja kuntosaliliikuntaan. Tuplajäät Oy tarjoaa asiakkailleen liikuntapalvelujen lisäksi myös sauna- ja kokoustiloja. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarjota kehityskeinoja yrityksen palvelujen myyntiin. Työssä keskitytään erityisesti aamu- ja iltapäivävuorojen myynnin kehittämiseen.
Työssä haastatellaan potentiaalisia asiakasyrityksiä ja selvitetään yrityksen tarve ja resurssit hankkia Tuplajäät Oy:n palveluita. Tämän lisäksi työssä Tuplajäät Oy:n palvelut konseptoidaan ja tehdään yritykselle valmis myyntituote. Myyntituote on yrityksille tarjottava työhyvintointipäiväpaketti.
Työn teroriaosuus keskittyy palveluun, palvelujen konseptointiin sekä liikunnan merkitykseen työhyvinvoinnissa. Aluksi määritellään palvelu ja pohditaan sen kehittämistä asiakaslähtöisestä näkökulmasta. Pavelujen konseptointia koskevissa luvuissa keskitytään palvelujen konseptoinnin prosessiin ja palvelumuotoiluun. Työhyvinvoinnin luvuissa määritellään työhyvinvointi ja sen suhdetta liikuntaan.
Haastattelut toteutettiin puhelinhaastatteluina. Opinnäytetyössä käytetään kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelut litteroitiin ja litterointeja käytettiin tulosten analysoinnissa. Tulosten analysoinnissa selvisi, että Tuplajäät Oy:lle löytyy potentiaalisia asiakkaita myös aamu- ja iltapäivälle.
Työhyvinvointipäiväpaketissa hyödynnettiin kaikki Tuplajäät Oy:n tarjoamat erittäin monipuoliset palvelut mahdollisimman tehokkaasti. Taustalla on kuitenkin koko ajan ajatus asiakkaan mahdollisuudesta vaikuttaa päivän sisältöön ja kulkuun. Tämä antaa kilpailuetua useisiin kilpailijoihin.
Työssä haastatellaan potentiaalisia asiakasyrityksiä ja selvitetään yrityksen tarve ja resurssit hankkia Tuplajäät Oy:n palveluita. Tämän lisäksi työssä Tuplajäät Oy:n palvelut konseptoidaan ja tehdään yritykselle valmis myyntituote. Myyntituote on yrityksille tarjottava työhyvintointipäiväpaketti.
Työn teroriaosuus keskittyy palveluun, palvelujen konseptointiin sekä liikunnan merkitykseen työhyvinvoinnissa. Aluksi määritellään palvelu ja pohditaan sen kehittämistä asiakaslähtöisestä näkökulmasta. Pavelujen konseptointia koskevissa luvuissa keskitytään palvelujen konseptoinnin prosessiin ja palvelumuotoiluun. Työhyvinvoinnin luvuissa määritellään työhyvinvointi ja sen suhdetta liikuntaan.
Haastattelut toteutettiin puhelinhaastatteluina. Opinnäytetyössä käytetään kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelut litteroitiin ja litterointeja käytettiin tulosten analysoinnissa. Tulosten analysoinnissa selvisi, että Tuplajäät Oy:lle löytyy potentiaalisia asiakkaita myös aamu- ja iltapäivälle.
Työhyvinvointipäiväpaketissa hyödynnettiin kaikki Tuplajäät Oy:n tarjoamat erittäin monipuoliset palvelut mahdollisimman tehokkaasti. Taustalla on kuitenkin koko ajan ajatus asiakkaan mahdollisuudesta vaikuttaa päivän sisältöön ja kulkuun. Tämä antaa kilpailuetua useisiin kilpailijoihin.