Työhyvinvoinnista matkailutuote
Markkanen, Noora (2017)
Markkanen, Noora
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061213361
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061213361
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia TYHY-mieltymyksiä yritysasiakkailla on ja millaisia markkinointikanavia he haluavat käyttää, joidenka perusteella toimeksiantaja voi hankkia uusia asiakkaita ja tuotteistaa palveluitaan. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Lomakeskus Revontuli Oy. Tarkoituksena oli tutkia yrityksiä, jotka voisivat olla potentiaalisia TYHY-asiakkaita yritykselle. Haluttiin saada lisää tietoa siitä, miten yritykset lähtevät
suunnittelemaan TYHY-päiviä, mitä päivien tulisi sisältää ja millaista markkinointia TYHY-päivistä ne haluaisivat. Tutkimusongelmaksi muodostui, miten Lomakeskus Revontulelle
saataisiin tulevaisuudessa uusia TYHY-asiakkaita ja miten yrityksen vetovoimaa voitaisiin lisätä TYHY-palveluntarjoajana. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jota varten haastateltiin kahdeksan yrityksen
edustajia. Tutkimukseen osallistui yhteensä 23 henkilöä. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastatteluja, jotka toteutettiin sekä yksilöille, että ryhmille, joko
kasvotusten tai puhelimitse. Tutkimus osoitti, että yritykset järjestivät TYHY-päiviä työntekijöilleen antaakseen heille
vastapainoa työlle ja parantaa tiimihenkeä. TYHY-päivien haluttiin sisältävän luonnossa olemista,rentoutumista, yhdessäoloa, liikkumista kaikille soveltuvalla tavalla sekä ruokailua. Markkinoinnissa haluttiin nähdä selkeitä ja visuaalisia julkaisuja sekä muiden kokemuksia.
Tulokset perusteella pystyttiin toteamaan, että Lomakeskus Revontuli on potentiaalinen TYHY-palveluntarjoaja ja heille löydettiin kehitysideoita. Neljältä yritykseltä saatiin kontaktit jatkomarkkinointia varten. Tuloksia voidaan käyttää uusien TYHY-tuotteitten ja -pakettien kehittämisessä toimeksiantajan yrityksessä tai muussa TYHY-palveluntarjoaja yrityksessä.
suunnittelemaan TYHY-päiviä, mitä päivien tulisi sisältää ja millaista markkinointia TYHY-päivistä ne haluaisivat. Tutkimusongelmaksi muodostui, miten Lomakeskus Revontulelle
saataisiin tulevaisuudessa uusia TYHY-asiakkaita ja miten yrityksen vetovoimaa voitaisiin lisätä TYHY-palveluntarjoajana. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jota varten haastateltiin kahdeksan yrityksen
edustajia. Tutkimukseen osallistui yhteensä 23 henkilöä. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastatteluja, jotka toteutettiin sekä yksilöille, että ryhmille, joko
kasvotusten tai puhelimitse. Tutkimus osoitti, että yritykset järjestivät TYHY-päiviä työntekijöilleen antaakseen heille
vastapainoa työlle ja parantaa tiimihenkeä. TYHY-päivien haluttiin sisältävän luonnossa olemista,rentoutumista, yhdessäoloa, liikkumista kaikille soveltuvalla tavalla sekä ruokailua. Markkinoinnissa haluttiin nähdä selkeitä ja visuaalisia julkaisuja sekä muiden kokemuksia.
Tulokset perusteella pystyttiin toteamaan, että Lomakeskus Revontuli on potentiaalinen TYHY-palveluntarjoaja ja heille löydettiin kehitysideoita. Neljältä yritykseltä saatiin kontaktit jatkomarkkinointia varten. Tuloksia voidaan käyttää uusien TYHY-tuotteitten ja -pakettien kehittämisessä toimeksiantajan yrityksessä tai muussa TYHY-palveluntarjoaja yrityksessä.