Elektronisen urheilun tapahtuman järjestämisen opas
Kemppainen, Toni (2017)
Kemppainen, Toni
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017092515356
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017092515356
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää yleisluontoinen opas elektronisen urheilun tapahtuman ja turnauksen järjestämisestä. Elektroninen urheilu on tullut valtamedian ja kansan tietoisuuteen Suomessa parin viimeisen vuoden aikana.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa kerrotaan, minkälaisia tapahtumia on olemassa. Yleistietouden lisäksi kerrotaan tapahtumien järjestämisen eri osa-alueista osana järjestämisprojektia.
Oppaan alussa käsitellään elektronista urheilua aiheena yleisesti, ja lajin tilannetta Suomessa. Yleiskatsauksesta siirrytään käsittelemään elektronisen urheilun tapahtuman järjestämistä projektina. Yleiskatsauksen jälkeen käsitellään lajin erilaisia turnausmuotoja ja kuinka niitä järjestetään.
Aiheena elektroninen urheilu Suomessa on ajankohtainen sen suosion kasvun vuoksi. Suomessa on muutamia lajin tapahtumia järjestäviä organisaatioita, mutta määrä voisi olla suurempikin. Oppaan tarkoitus on tulevaisuudessa helpottaa uusien toimijoiden siirtymistä elektronisen urheilun pariin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa kerrotaan, minkälaisia tapahtumia on olemassa. Yleistietouden lisäksi kerrotaan tapahtumien järjestämisen eri osa-alueista osana järjestämisprojektia.
Oppaan alussa käsitellään elektronista urheilua aiheena yleisesti, ja lajin tilannetta Suomessa. Yleiskatsauksesta siirrytään käsittelemään elektronisen urheilun tapahtuman järjestämistä projektina. Yleiskatsauksen jälkeen käsitellään lajin erilaisia turnausmuotoja ja kuinka niitä järjestetään.
Aiheena elektroninen urheilu Suomessa on ajankohtainen sen suosion kasvun vuoksi. Suomessa on muutamia lajin tapahtumia järjestäviä organisaatioita, mutta määrä voisi olla suurempikin. Oppaan tarkoitus on tulevaisuudessa helpottaa uusien toimijoiden siirtymistä elektronisen urheilun pariin.