Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnittelu : CASE: Rytmipojat Ry
Airaksinen, Roosa (2017)
Airaksinen, Roosa
Oulun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017100615789
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017100615789
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi kuopiolainen Rytmipojat Ry, joka järjestää elektronisen musiikin tapahtumia Kuopiossa ja sen lähiympäristössä nimellä K0NTRO. Yhdistys on tehnyt markkinointiviestintää vähäisesti sosiaalisessa mediassa sekä katumainonnan muodossa, kuitenkaan yhdistyksen markkinointiviestintää ei ole koskaan varsinaisesti suunniteltu. Tästä syystä opinnäytetyön tekoa voidaan pitää erittäin tarpeellisena, jotta yhdistyksen markkinointiviestinnälle löydettäisiin yhtenäinen linja, ja se tavoittaisi suuremman kohdeyleisön. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda kehitysehdotuksia koskien yhdistyksen markkinointiviestintää sekä aloittaa sen tulevaisuuden suunnittelu, jotta sen tulevaisuuden markkinointiviestintä olisi tuloksellisempaa.
Noin puolet suunnitelmasta on klassisen- sekä digitaalisen markkinointiviestinnän teoriaa, ja noin puolet teoriaan peilaavaa yhdistyksen nykytilan analysointia sekä sen tulevaisuuden markkinointiviestinnän suunnittelua. Opinnäytetyössä hyödynnetään kaikkia liiketalouden opintoja, mutta pääsääntöisesti markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kursseja. Suurin osa käytetystä aineistosta on alan kirjallisuutta. Lisäksi työssä on hyödynnetty elektronisia lähteitä sekä yhdistyksen haastattelua.
Opinnäytetyön avulla löydettiin kehitysehdotuksia koskien itse yhdistyksen toimintaa sekä sen markkinointiviestintää. Päällimmäiset kehitysideat, koskien ryhmän tulevaisuuden markkinointiviestintää, olivat internet-sivujen teko ja hakukonemarkkinoinnin käynnistäminen, sekä sosiaalisen median viestinnän kehittäminen. Työn hyödyntäminen yhdistyksen markkinointiviestinnässä sekä sen tuloksien seuraaminen on kiinni yhdistyksestä.
Noin puolet suunnitelmasta on klassisen- sekä digitaalisen markkinointiviestinnän teoriaa, ja noin puolet teoriaan peilaavaa yhdistyksen nykytilan analysointia sekä sen tulevaisuuden markkinointiviestinnän suunnittelua. Opinnäytetyössä hyödynnetään kaikkia liiketalouden opintoja, mutta pääsääntöisesti markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kursseja. Suurin osa käytetystä aineistosta on alan kirjallisuutta. Lisäksi työssä on hyödynnetty elektronisia lähteitä sekä yhdistyksen haastattelua.
Opinnäytetyön avulla löydettiin kehitysehdotuksia koskien itse yhdistyksen toimintaa sekä sen markkinointiviestintää. Päällimmäiset kehitysideat, koskien ryhmän tulevaisuuden markkinointiviestintää, olivat internet-sivujen teko ja hakukonemarkkinoinnin käynnistäminen, sekä sosiaalisen median viestinnän kehittäminen. Työn hyödyntäminen yhdistyksen markkinointiviestinnässä sekä sen tuloksien seuraaminen on kiinni yhdistyksestä.