Microsoft Dynamics CRM -järjestelmän käyttöönotto Virtuaalisairaala-hankkeessa
Järveläinen, Jasperi (2017)
Järveläinen, Jasperi
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101616086
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101616086
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan asiakkuudenhallintajärjestelmän (Customer Relationship Management), CRM käyttöönottoprojektia HUS:n (Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri) Virtuaalisairaala 2.0 -hankkeessa. CRM-järjestelmä päätettiin ottaa käyttöön, jotta Virtuaalisairaalan sovelluksia ja palveluja käyttävistä asiakkaista muodostuisi tiedot yhteen selkeään asiakasrekisteriin. CRM-järjestelmä tulee toimimaan myös hankkeen sovellusten ja palveluiden tietovarastona sekä laiterekisterinä. Käyttöönottoprojektin tarkastelun lisäksi tässä opinnäytetyössä on käyttöohjeistus järjestelmän käyttäjille. Käyttöohje palvelee lähinnä järjestelmän pääkäyttäjiä ja hallinnoijan roolilla toimivia jonohoitajia. Käyttöohjeen on tarkoitus tukea käyttäjiä koulutusten jälkeen jokapäiväisessä työssä.
Työn teoriaosuudessa kuvataan asiakkuudenhallintaa ja terveydenhuollon digitalisaatiota yleisellä tasolla. Teoriassa käsitellään myös hankkeessa käytettävää Microsoft Dynamics 365 for Sales CRM-järjestelmää ja CRM-järjestelmän käyttöönottoprojektia. Käytännön osuudessa esitellään järjestelmän varsinaista käyttöönottoprojektia ja sen etenemistä Virtualisairaala 2.0-hankkeessa. Käytännön toinen osuus on ohjekirja, jossa järjestelmän pääkäyttäjänä luodaan uusi asiakas ja tuote CRM-järjestelmän testiympäristöön. Tämän lisäksi testiasiakkaalle luodaan tuotteeseen perustuen palvelun toteutus, jonka avulla asiakas voi käyttää Virtuaalisairaalan hoitototeutusta.
Työn teoriaosuudessa kuvataan asiakkuudenhallintaa ja terveydenhuollon digitalisaatiota yleisellä tasolla. Teoriassa käsitellään myös hankkeessa käytettävää Microsoft Dynamics 365 for Sales CRM-järjestelmää ja CRM-järjestelmän käyttöönottoprojektia. Käytännön osuudessa esitellään järjestelmän varsinaista käyttöönottoprojektia ja sen etenemistä Virtualisairaala 2.0-hankkeessa. Käytännön toinen osuus on ohjekirja, jossa järjestelmän pääkäyttäjänä luodaan uusi asiakas ja tuote CRM-järjestelmän testiympäristöön. Tämän lisäksi testiasiakkaalle luodaan tuotteeseen perustuen palvelun toteutus, jonka avulla asiakas voi käyttää Virtuaalisairaalan hoitototeutusta.