KANSAINVÄLISEN KONFERENSSIN JÄRJESTÄMINEN : Case WIO 2010 11.-16.07.2010
Ojala, Hanna-Maria (2010)
Ojala, Hanna-Maria
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052010016
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052010016
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Oulun yliopiston Oulun Eteläisen instituutin Real 3D - projekti. Työn tarkoituksena oli järjestää kansainvälinen konferenssi Helsinkiin heinäkuussa 2010. Projektin tavoitteena oli luoda sekä järjestäjille, että vierailijoille hyödyllinen tapahtuma, joka jakoi tietoa viimeisimmistä alaan liittyvistä tutkimustuloksista. Konferenssin nimenä oli WIO 2010 eli Euro-American Workshop on Information Optics.
Teoreettinen osuus rakennettiin projektin hallinnan, markkinoinnin ja tapahtumanjärjestämisen teorioista. Keskeisenä osana viitekehystä olivat tapahtumaprosessi, sen suunnittelu ja toteuttaminen. Työhön käytettiin lähteinä 18 eri projektin hallintaan, markkinointiin sekä tapahtuman järjestämiseen liittyvää kirjaa ja Internetiä. Tarkoituksena oli ottaa huomioon kaikki seikat, jotta työtä voi käyttää
konferenssin järjestämisen apuna.
Opinnäytetyöni käsittelee tapahtuman järjestämistä ja tapahtumamarkkinoinnin toteuttamista. Opinnäytetyössä käydään läpi tapahtuman järjestämisessä huomioitavat seikat aina suunnittelusta jälkimarkkinointiin. Työstä käy ilmi miten monia asioita tulee huomioida järjestelyiden edetessä ja kuinka rajatun ajan sisällä tehtävä työ tulee edetä nopeasti.
Teoreettinen osuus rakennettiin projektin hallinnan, markkinoinnin ja tapahtumanjärjestämisen teorioista. Keskeisenä osana viitekehystä olivat tapahtumaprosessi, sen suunnittelu ja toteuttaminen. Työhön käytettiin lähteinä 18 eri projektin hallintaan, markkinointiin sekä tapahtuman järjestämiseen liittyvää kirjaa ja Internetiä. Tarkoituksena oli ottaa huomioon kaikki seikat, jotta työtä voi käyttää
konferenssin järjestämisen apuna.
Opinnäytetyöni käsittelee tapahtuman järjestämistä ja tapahtumamarkkinoinnin toteuttamista. Opinnäytetyössä käydään läpi tapahtuman järjestämisessä huomioitavat seikat aina suunnittelusta jälkimarkkinointiin. Työstä käy ilmi miten monia asioita tulee huomioida järjestelyiden edetessä ja kuinka rajatun ajan sisällä tehtävä työ tulee edetä nopeasti.