Tapahtuman järjestäminen ja markkinointi : Case: Dyna-yrittäjyysfoorumin avajaiset
Mattila, Aku (2010)
Mattila, Aku
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061112014
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061112014
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on osallistua Dyna-yrittäjyysfoorumin avajaisten järjestämiseen ja sen markkinointiin. Tavoitteena on perehtyä siihen, mitä tapahtumien järjestäminen ja erityisesti markkinointi vaatii.
Työ koostuu kahdesta eri osasta: teoriaosuudesta ja Dynan avajaisosuudesta. Ensin käsitellään aiheen teoreettisia lähtökohtia. Tämän jälkeen raportoidaan avajaiset case- tapauksena. Työssä pääpaino on tapahtumamarkkinoinnissa, joka käsitteenä on varsin uusi. Huomiota kiinnitetään myös kasvavaan ilmiöön nimeltään sosiaalinen media.
Lahden ammattikorkeakoulun Dyna-yrittäjyysfoorumi järjesti avajaiset 4.5.2010 Lahden Finnkinossa. Dyna-projekti on EU- rahoitteinen nuoryrittäjyyttä tukeva projekti, jonka toiminta alkoi helmikuussa 2010. Avajaisissa käytiin läpi yrittäjyyspolku, jossa esittäytyivät Päijät-Hämeen kaikki oleelliset yrittäjyystoimijat. Yrittäjyyspolun tärkeimmät tavoitteet oli näyttää osallistujille, kuinka paljon eri yrittäjyystoimijoita sijaitsee alueella sekä luoda henkilökohtainen kontakti heihin. Polun jälkeen osallistujat pääsivät katsomaan maksutta 3D- elokuvaa Titaanien taistelu.
Markkinointia suunniteltaessa on tärkeä selvittää kohderyhmä perinpohjaisesti. Kohderyh-mänä olivat opiskelijat, joten päämarkkinointikanavaksi valittiin Facebook, joka oli strategisesti viisas ratkaisu. Facebook on tällä hetkellä suurin ja vaikutusvaltaisin sosiaalinen media sekä Suomessa että maailmalla. Markkinointi Facebookissa oli helppoa ja nopeaa. Kohderyhmää oli helppo tavoittaa sitä kautta. Avajaisten osallistujatavoitteena oli saada mukaan tapahtumaan yli 300 opiskelijaa ja tavoite toteutui.
Työ koostuu kahdesta eri osasta: teoriaosuudesta ja Dynan avajaisosuudesta. Ensin käsitellään aiheen teoreettisia lähtökohtia. Tämän jälkeen raportoidaan avajaiset case- tapauksena. Työssä pääpaino on tapahtumamarkkinoinnissa, joka käsitteenä on varsin uusi. Huomiota kiinnitetään myös kasvavaan ilmiöön nimeltään sosiaalinen media.
Lahden ammattikorkeakoulun Dyna-yrittäjyysfoorumi järjesti avajaiset 4.5.2010 Lahden Finnkinossa. Dyna-projekti on EU- rahoitteinen nuoryrittäjyyttä tukeva projekti, jonka toiminta alkoi helmikuussa 2010. Avajaisissa käytiin läpi yrittäjyyspolku, jossa esittäytyivät Päijät-Hämeen kaikki oleelliset yrittäjyystoimijat. Yrittäjyyspolun tärkeimmät tavoitteet oli näyttää osallistujille, kuinka paljon eri yrittäjyystoimijoita sijaitsee alueella sekä luoda henkilökohtainen kontakti heihin. Polun jälkeen osallistujat pääsivät katsomaan maksutta 3D- elokuvaa Titaanien taistelu.
Markkinointia suunniteltaessa on tärkeä selvittää kohderyhmä perinpohjaisesti. Kohderyh-mänä olivat opiskelijat, joten päämarkkinointikanavaksi valittiin Facebook, joka oli strategisesti viisas ratkaisu. Facebook on tällä hetkellä suurin ja vaikutusvaltaisin sosiaalinen media sekä Suomessa että maailmalla. Markkinointi Facebookissa oli helppoa ja nopeaa. Kohderyhmää oli helppo tavoittaa sitä kautta. Avajaisten osallistujatavoitteena oli saada mukaan tapahtumaan yli 300 opiskelijaa ja tavoite toteutui.