Uusimmat viitteet

  • Kannattavuuslaskelmat matkailu- ja ravitsemisalalla : case Kuopio Wine Festival 

    Rantsi, Markus (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Osuuskauppa PeeÄssän järjestämän Kuopio Wine Festivalin ruokakadun kannattavuus. Toisena tutkimuskohteena oli lauantai-iltapäivinä järjestettyjen ilmaisaukioloaikojen kannattavuus. ...
  • Lounaslistan kehittäminen ja markkinointi : Ravintola Huviretki Kuopio 

    Mehtonen, Heli (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    ”Markkinointi on vastuullinen, suhteisiin ja yhteisöllisyyteen pohjautuva ajattelu- ja toimintatapa, jonka avulla luodaan myyvä, kilpailukykyinen ja eri osapuolille arvoa tuottava tarjooma vuorovaikutteisesti toimien.” ...
  • Matkailijarakenteen ja kehitystarpeiden tutkiminen : case Hailuoto 

    Seppänen, Pirta (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyöni tavoitteena oli selvittää Perämerellä sijaitsevan Hailuodon saaren kävijöiden rakennetta, ajanviettotapoja, mielikuvia, ostokäyttäytymistä ja kehittämisideoita. Tutkimuksen tarkoitus oli saada kattavaa tietoa ...
  • Digitalisaation taso kuntasektorilla : case Varkauden kaupunki 

    Laihonen, Minna; Kuitunen, Vilma (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Varkauden kaupunki. Opinnäytetyössä tehdyn tutkimuksen tavoitteena on selvittää Varkauden kaupungin digitalisaation tasoa kuntalaisten näkökulmasta sekä verrata sitä Porin ja Vaasan ...
  • Mikä ihmeen elämys? : käsitteen kehittyminen & sen toteutuminen erilaisissa matkailupalvelutuotteissa 

    Hakanen, Eveliina (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tässä opinnäytetyössä selvitetään millainen on elämyskäsitteen historia, miten se on kehittynyt, mikä on nykypäivän tulkinta ja millainen tulevaisuus elämyksellä on. Opinnäytetyö toteutettiin kirjoituspöytätutkimuksena ...
  • Liiketoiminnan kehittäminen strategian avulla : strategiaprosessin suunnittelu 

    Lyytinen, Tuija (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tämän opinnäytetyön tavoitteena on strategian ja strategiatyökalujen avulla pohtia liiketoiminnan kehittämisen prosessimallia. Kohdeyrityksenä työssäni käytän olemassa olevaa yritystä, joka etsii jatkajaa liiketoiminnalleen. ...
  • Perehdytysopas uudelle toimistotyöntekijälle : case: Kuopion Roll Risteilyt/Lakeland Lines Oy 

    Saarelainen, Sara (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyöni aiheena on perehdyttäminen. Tavoitteena oli tehdä perehdytysopas Kuopion Roll Risteilyjen toimistotyöhön auttamaan ja tukemaan uusien työntekijöiden perehdyttämistä. Perehdytysoppaan tarkoitus oli antaa ...
  • Kuopion imago konferenssimatkailijan silmin 

    Kekäläinen, Anne-Maria; Pulkkanen, Veera (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä tutkittiin Kuopion imagoa kokousmatkailijan näkökulmasta. Millaisena Kuopio näyttäytyy kongressimatkailijan silmin? Lisäksi tavoitteena oli rakentaa ehdotuksia, miten Kuopiota voitaisiin ...
  • Facebook markkinoinnin merkitys yritykselle 

    Jauhiainen, Heidi; Hiltunen, Henriikka (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Sport & Spa Hotel Vesileppis. Opinnäytetyössä tehtävän kampanjan tavoitteena oli sähköisen markkinoinnin avulla lisätä hotellin hiljaisten kuukausien myyntiä. Työssä keskityttiin ...
  • Vastuullinen matkailu sosiaalisessa mediassa 

    Huttunen, Elisa (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, vaikuttaako sosiaalinen media ihmisten käsityksiin vastuullisesta matkailusta. Ilmiötä tutkittiin teettämällä kysely suomalaisille matkanjärjestäjille eli aihetta lähestyttiin ...
  • Matkailutuotteen suunnittelu : case Lieksa 

    Niskanen, Mikko (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tämä opinnäytetyö muodostuu kahdesta osuudesta, teoreettisesta ja käytännöllisestä, eli opinnäytetyö on toiminnallinen. Toimeksiantajana toimii Lieksassa toimiva matkailualan yrittäjä Eero Kortelainen. Eero omistaa ...
  • Markkinointiviestintäsuunnitelma uudelle yritykselle : case Charmante Home Decor Oy 

    Lahtinen, Mira (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2016)
    Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tuottaa markkinointiviestinnän toimenpidesuunnitelma keväällä 2016 avatulle Charmante Home Decor -sisustusliikkeelle vuodelle 2017. Toimenpidesuunnitelman tarkoituksena on tarjota ...
  • Omavalvontasuunnitelma : case JP-Kalamatkat 

    Soininen, Arja (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2016)
    Työni tarkoitus on omavalvontasuunnitelman laatiminen kalastusmatkailu yritykselle. Tässä opinnäytetyössä kehitetään yrityksen laadunvalvontaa. Tämän opinnäytetyön toiminnallisena tehtävänä on perehdyttää matkailu- ja ...
  • Kuopion markkinointi kotimaisille kokous-ja konferenssijärjestäjille : case: Kuopio Convention Bureau -selvityshanke 

    Tossavainen, Siiri; Pulkkinen, Marika (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2016)
    Opinnäytetyön aiheena oli Kuopion markkinointi kotimaisille kokous- ja konferenssijärjestäjille. Opinnäytetyönä toteutettiin markkinointisuunnitelma Kuopio Convention Bureau -selvityshankkeelle. Työn toimeksiantaja oli ...
  • Uuden työntekijän perehdytysopas : case: HopLop, Kuopio 

    Nisumaa, Terhi (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2016)
    Tämän opinnäytetyön aiheena oli uuden työntekijän perehdyttäminen. Tarkoituksena oli luoda perehdyttämisopas uusille työntekijöille Kuopion HopLopiin. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Kuopion HopLop, joka tarvitsi ...

Näytä lisää