Developing the service procedures in The Long Weekend cafe'bar
Noronen, Nina (2006)
Noronen, Nina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2006
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-176
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-176
Tiivistelmä
The aim of this thesis was to analyze and develop the service procedures in the Long Weekend café bar and its patio area, which doubles the seats during the summer season. The main focus was to find out how the quality of service can be improved to gain extra revenue. The analysis was done with the service quality gap analysis model when working on the specific restaurant. The thesis combined both theory and personal experience to receive reliable results. The analysis model used identified gaps in the service quality to find out which parts of the service needed improving. The results identified mainly the need for training and communication between departments in the hotel. Also the need for proper advertising of the restaurant was established. Since the hotels' sales staff creates customer contacts, the development of packages and special parties in co-operationfound out to be crucial. All the results were gathered in a manner that the manager may take them straight into action. Since this bachelor's thesis is a very specific project, its only purpose is to give information and ideas of one part of the hotel's operation. This sort of work has not been done before in this hotel and it only has value on the Long Weekend café bar. The future for the restaurant depends completely of the management team and their willingness to use new ideas for their advantage. Opinnäytetyön aiheena oli analysoida ja kehittää palveluprosesseja The Long Weekend cafe bar 'ravintolassa ja sen terassi alueella. Päätarkoituksena oli selvittää kuinka palveluprosessejavoidaan kehittää jotta myynti kasvaisi. Analysoinnissa käytettiin kuiluanalyysia ja aineisto koottiin työskennellessä kyseisessä ravintolassa. Työssä yhdistettiin teoriaa sekä henkilökohtaisia taitoja ja kokemusta. Kuiluanalyysin tarkoituksena oli selvittää mitä osia ravintolan palvelussa tarvitsee parantaa, jotta päästäisiin yhtiön antamiin tavoitteisiin. Tuloksissa tuli ilmi ennen kaikkea tarvehenkilökunnan kouluttamiseen sekä kommunikoinnin lisäämiseen eri osastojen välillä. Lisäksi tarve mainostamiseen tuli esille, jotta ravintola tulisi tutuksi paikalliselle väestölle. Koska hotellin myyntihenkilökunta tekee suurimman osan asiakaskontaktien luonnista, yhteistyö erilaisten golf 'pakettien luomiseksi tuli myös esille. Tulokset koottiin niin, että ravintolapäällikkö voi halutessaan ottaa ne käyttöönsä vaivattomasti. Tämä opinnäytetyö oli hyvin yksityiskohtainen projekti, jolla on arvoa ainoastaan kyseiselle ravintolalle. Samanlaista työtä ei ole aiemmin tehty tälle hotellille, joten tarve palvelun kehittämiseen oli suuri. Tuloksien käyttö tulevaisuudessa riippuu tosin hotellin johtajista ja heidän halukkuudestaan käyttää uusia ideoita.