- Selaus nimekkeen mukaan Kajaanin ammattikorkeakoulu
Viitteet 21-40 / 4589
-
3D peliympäristön moduulisarjan luominen
(2021)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli keskittyä tutkimaan ja paljastamaan modulaarisien pelien ympäristöjen luomistekniikoita ja miten ne vaikuttavat itse pelisuunnitteluun. Opinnäytetyössä tarkasteltiin ja selitettiin, ... -
3D platformer level design
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)The goal of this Bachelor’s thesis was to design a level for Biting Mascot’s 3D platformer project Captain’s Tail and explore the intricacies of 3D platformer level design. The first chapter elaborates on the meaning and ... -
3D-alan sanasto : 3D-grafiikan termit suomeksi
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)3D-ala on Suomessa englanninkielinen. Tämä hankaloittaa 3D-alan opetustyötä ja oppimateriaalien kirjoittamista. Opinnäytetyön tavoite on 3D-alan suomenkielisen sanaston kerääminen, kokoaminen ja esittäminen sekä uusien ... -
3D-aseen luominen Blenderillä
(2023)Opinnäytetyö käsitteli 3D-mallinnuksen perusteita, erityisesti low poly - ja high poly -tekniikoita sekä hard surface -mallinnusta. Lisäksi se käsittelee UV-kartoitusta ja teksturointia. Opinnäytetyössä käytiin läpi ... -
3D-dioraama Unity-pelimoottoriin
(2020)Tässä opinnäytetyössä käytiin läpi kolmiulotteisen dioraaman valmistusprosessi suunnittelusta toteutukseen. Aiheena käytettiin kohtausta Andrzej Sapkowskin kirjasta Pääskytorni. Dioraama on rajattu versio kolmiulotteisesta ... -
3D-dioraaman luominen Blenderillä
(2022)Opinnäytetyössä tutkittiin, miten Blenderiä käyttäen voidaan luoda kolmiulotteinen dioraama. Työn tavoitteena oli tutustua tekniikoihin ja huomioon otettaviin asioihin dioraamaa suunnitellessa ja toteuttaessa. Dioraama on ... -
3D-grafiikan optimointi mobiililaitteelle
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä tietoa ja esitellä, kuinka tärkeää 3D-mallien optimointi on pelimoottorissa käyttöä varten ja miten toteuttaa sitä. Työ keskittyy mobiililaitteille optimointiin ja käyttää esimerkkinä ... -
3D-hahmoanimaation luominen mainostukseen ja sen tehokkuuden mittaaminen
(2019)Tämän opinnäytetyön aiheena ja tavoitteena oli tutustua ammattimaiseen 3D-animaation työnkulkuun, käyttää tuotettua animaatiota mainoskampanjassa ja analysoida kampanjan tuloksia mainostuksen tehokkuuden parantamiseksi ... -
3D-hahmojen toteutus mobiilipeliin
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)Mobiilipelien suosio on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina älypuhelinten kehittymisen myötä. Tässä opinnäytetyössä selvitetään kolmiulotteisen pelihahmon toteutusprosessi mobiilipeliin. Lisäksi pohditaan maksullisten ... -
3D-hahmomallin valmistus ja prosessin dokumentointi ohjekirjaksi
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli valmistaa toimiva 3D-hahmo videopeliprojektiin Rusto Games Oy:lle ja luoda ohjekirja hahmoon pohjautuen. Hahmon valmistuksen aikana kirjattiin ylös kaikki vaiheet, joita hahmon valmistukseen ... -
3D-kenttäeditori Unity-peleille
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)Työn tilaajana toimi kajaanilainen peliyritys TJR Games Oy. TJR:n pelinkehitys erikoistuu Unity-pelimoottorilla tehtyihin peleihin. Yrityksen menestynein peli on vuonna 2015 ilmestynyt vuoropohjainen strategiapeli ... -
3D-kentän toteutus Critical Ops -peliin
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Critical Force Oy, joka on kajaanilainen pelinkehittäjä. Yrityksen Critical Ops -peli on ilmainen ensimmäisen persoonan ammuskelupeli, ja se on pelattavissa selaimessa ja mobiilialustoilla. ... -
3D-Maisemankuvan tekeminen valokuvista
(2022)Tämän opinnäytetyön aiheena on 3D-maisemankuvan tekeminen valokuvista eli miten 3D-ympäristön te-keminen onnistuu katsomalla mallia digitaalisista valokuvista. Tekninen toteutus tapahtuu 3D-mallinnusohjelma Blenderillä ja ... -
3D-mobiilipelihahmon digitaalinen veistäminen
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyössä tutkittiin digitaalisen veistämisen ottamista osaksi 3D-mobiilipelihahmon työnkulkua. Perinteisesti mobiilipelihahmot eivät ole voineet hyödyntää joitain 3D-veistämisen etuja kuten normaalikarttoja, joten ... -
3D-mobiilipelimoottorin kehittäminen
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyön tavoitteena oli 3D-mobiilipelimoottorin suunnittelu ja toteutus. Työssä esitellään pelimoottorit yleisesti ja niiden historiaa. Lisäksi työssä kuvataan mobiilialustojen ominaispiirteet ja mobiilipelimoottorin ... -
3D-peliympäristön toteuttaminen
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyön tutkimiskohteena on kolmiulotteisen peliympäristön luomisprosessi suunnitteluvaiheesta valmiiksi, optimoiduksi maisemakokonaisuudeksi. Työssä selvitetään lyhyesti peliympäristön merkitystä pelaajan uppoutumisessa ... -
3D-Robottihahmon Suunnittelu ja Animointi
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)Tämän opinnäytetyön tavoite oli oppia ymmärtämään pelihahmosuunnittelun periaatteita ja keinoja. Toisena tavoitteena oli opetella käyttämään Character Animation Toolkit eli CAT-työkaluja. Opinnäytteellä ei ollut erillistä ... -
3D-skannaaminen sekä 3D-mallien tiedostomuotojen vertaaminen
(2022)Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kajaanin ammattikorkeakoulu. Työn tavoitteena oli tutustua 3D-skannaamiseen, yleisimpiin 3D-tiedostomuotoihin sekä luoda 3D-malli käyttäen opinnäytetyössä käsiteltyä skannausmenetelmää. ... -
3D-skannerin suunnittelu, asennus ja käyttöönotto
(2023)Työn tavoitteena on tutkia ja saada optoNCDT 1420 -laseri lähettämään ja tallentamaan syvyysdataa tekstitiedostoon, jota voidaan käyttää 3D-skannerin. STL-tiedoston tekemiseen. Tehtävä toteutettiin käyttämällä ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
3D-tasoloikkapelin liikkumisen toteuttaminen
(2023)Opinnäytteen aiheena oli käsitellä 3D-tasoloikkapelin liikkumisen mekaniikkojen toteuttaminen, erityisesti erikoisliikkeiden toteuttaminen. Opinnäyte perustui peliprojektiin, jonka tekeminen alkoi 2019. Tämän projektin ...