Vanhempi-lapsiryhmän palautteiden arviointi
Karjalainen, Johanna; Karppinen, Maria (2009)
Karjalainen, Johanna
Karppinen, Maria
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010102113871
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010102113871
Tiivistelmä
Kehittämistehtävän aiheena on Vanhempi-lapsiryhmän palautteiden arviointi. Tehtävä on jatkoa opinnäytetyölle
"Se meidän juttu" - Vanhempi-lapsiryhmän toiminnan suunnittelu ja toteutus Kajaanin ammattikorkeakoulun
Oppimisneuvolaan. Kehittämistehtävä on tehty yhteistyössä Oppimisneuvolan kanssa kuunnellen heidän toiveitaan
sen toteuttamiseksi.
Kehittämistehtävän tavoitteena on parantaa Oppimisneuvolan palvelujen laatua Vanhempi-lapsiryhmältä saatujen
palautteiden avulla.
Kehittämistehtävän tarkoituksena on arvioida Vanhempi-lapsiryhmästä saadut palautteet. Palautteet on kerätty
jokaisen kuuden kokoontumiskerran jälkeen sekä viimeisellä kerralla kokonaispalaute.
Tutkimustehtävänä on selvittää, mitkä seikat nousevat Vanhempi-lapsiryhmän palautteista selkeimmin esille.
Nämä asiat kootaan selkeäksi yhteenvedoksi palautteiden jatkoksi.
Palautteet on arvioitu sisällönanalyysin avulla sitä soveltaen. Yhdessä toimeksiantajan kanssa sovimme, että palautteista
tehdään selkeä, pelkistetty analyysi, jonka kuka tahansa opiskelija ymmärtää. Keräsimme alkuperäisilmaukset
palautteista. Niistä teimme pelkistetyt ilmaukset ja johtopäätökset. Kehittämistehtävän lopussa on yhteenveto
kolmesta osa-alueesta: ryhmän sisällöt, ohjausmenetelmät ja muut asiat.
"Se meidän juttu" - Vanhempi-lapsiryhmän toiminnan suunnittelu ja toteutus Kajaanin ammattikorkeakoulun
Oppimisneuvolaan. Kehittämistehtävä on tehty yhteistyössä Oppimisneuvolan kanssa kuunnellen heidän toiveitaan
sen toteuttamiseksi.
Kehittämistehtävän tavoitteena on parantaa Oppimisneuvolan palvelujen laatua Vanhempi-lapsiryhmältä saatujen
palautteiden avulla.
Kehittämistehtävän tarkoituksena on arvioida Vanhempi-lapsiryhmästä saadut palautteet. Palautteet on kerätty
jokaisen kuuden kokoontumiskerran jälkeen sekä viimeisellä kerralla kokonaispalaute.
Tutkimustehtävänä on selvittää, mitkä seikat nousevat Vanhempi-lapsiryhmän palautteista selkeimmin esille.
Nämä asiat kootaan selkeäksi yhteenvedoksi palautteiden jatkoksi.
Palautteet on arvioitu sisällönanalyysin avulla sitä soveltaen. Yhdessä toimeksiantajan kanssa sovimme, että palautteista
tehdään selkeä, pelkistetty analyysi, jonka kuka tahansa opiskelija ymmärtää. Keräsimme alkuperäisilmaukset
palautteista. Niistä teimme pelkistetyt ilmaukset ja johtopäätökset. Kehittämistehtävän lopussa on yhteenveto
kolmesta osa-alueesta: ryhmän sisällöt, ohjausmenetelmät ja muut asiat.