Lisämyynnin parantaminen yritysasiakkaille Top Camping Yyterissä : Haastattelututkimus
Mäkitalo, Noona (2010)
Mäkitalo, Noona
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112215042
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112215042
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia potentiaalisten yritysasiakkaiden halua käyttää Top Camping Yyterin palveluita ja sitä millaisia palveluita yritykset kyseiseltä yritykseltä toivoisivat. Tutkimus tehtiin puhelinhaastatteluna. Top Camping Yyteri on Porissa sijaitseva ympärivuotinen leirintäalue, joka on ollut Porin Seudun Matkailun alaisuudessa vasta kaksi vuotta. Tästä syystä myynnin kehittäminen on ollut heikohkoa. Tutkimuksessa tutkittiin myös yritysten mielipiteitä palvelun tasosta ja tyytyväisyyttä hinta- laatusuhteeseen. Yrityksiltä kyseltiin myös heidän mielipiteitään markkinoinnin keinoista.
Top Camping Yyterin toivomuksesta suurin osa yrityksistä oli pienyrityksiä, mutta joukkoon mahtui myös keskikokoisia ja isoja yrityksiä. Tutkimukseen saatiin mukaan yhteensä 100 yritystä ja se toteutettiin syksyllä 2010. Tutkimuksessa ilmeni selvästi, että yrityksistä harva tiesi Top Camping Yyterin palveluista tarpeeksi. Todella harva yrityksistä oli käyttänyt palveluita ennen ja tutkimuksen tulokset jäivätkin sen osalta heikoiksi. Yritysten toivomat palvelut antoi paljonkin toivottuja ehdotuksia. Yritysten kiinnostus Top Camping Yyterin palveluita kohtaan oli myös huomattava ja antoi tutkimukselle positiivisen ilmeen.
Opinnäytetyö sisältää laajan teorian myynnin ja myynnin edistämisen sekä markkinoinnin pohjalta. Opinnäytetyö käsittelee tutkimuksessa selvinneet tulokset ja kertoo ne tiivistetysti. Lopussa on myös johtopäätökset tutkimustuloksista.
Top Camping Yyterin toivomuksesta suurin osa yrityksistä oli pienyrityksiä, mutta joukkoon mahtui myös keskikokoisia ja isoja yrityksiä. Tutkimukseen saatiin mukaan yhteensä 100 yritystä ja se toteutettiin syksyllä 2010. Tutkimuksessa ilmeni selvästi, että yrityksistä harva tiesi Top Camping Yyterin palveluista tarpeeksi. Todella harva yrityksistä oli käyttänyt palveluita ennen ja tutkimuksen tulokset jäivätkin sen osalta heikoiksi. Yritysten toivomat palvelut antoi paljonkin toivottuja ehdotuksia. Yritysten kiinnostus Top Camping Yyterin palveluita kohtaan oli myös huomattava ja antoi tutkimukselle positiivisen ilmeen.
Opinnäytetyö sisältää laajan teorian myynnin ja myynnin edistämisen sekä markkinoinnin pohjalta. Opinnäytetyö käsittelee tutkimuksessa selvinneet tulokset ja kertoo ne tiivistetysti. Lopussa on myös johtopäätökset tutkimustuloksista.