Uusimmat viitteet

  • Underlag för vidareutveckling av befintliga tjänster på Apollos charterresmål Karpathos, Sri Lanka och Gran Canaria 

    Källbacka, Mia (Yrkeshögskolan Novia, 2017)
    Examensarbetets syfte är att identifiera styrkor och svagheter med Apollos tjänster och komma med förslag på hur dessa kunde vidareutvecklas på charterdestinationerna Karpathos, Sri Lanka och Gran Canaria. För att förstå ...
  • Underlag för en marknadsföringsplan - Case Lapland Copters Oy 

    Andersson, Susanna (Yrkeshögskolan Novia, 2017)
    Syftet med mitt examensarbete är att göra upp ett underlag för en marknadsföringsplan åt företaget Lapland Copters Oy. Den skall fungera som ett stöd i marknadsföringen och företaget skall kunna ha nytta av den på långsikt. ...
  • En konceptutvecklingsplan för Bar & Cafe Merenneito 

    Rautoma, Jenny (Yrkeshögskolan Novia, 2017)
    Syftet med mitt examensarbete är att utforma en utvecklingsplan för konceptet Bar & Cafe Merenneito, ett tillfälligt café på julmarknaden i Helsingfors. Caféet drivs av företaget Amfion Marine Charters Oy, och det erbjuder ...
  • Skapandet av en handbok för ett franchiseföretag : Case: Pub Niska 

    Juvonen, Jenni (Yrkeshögskolan Novia, 2017)
    Syftet med detta examensarbete är att skapa en franchisehandbok för franchiserestaurangen Pub Niska. En franchisehandbok innehåller mer detaljerad information om ett företag, dess riktlinjer och vardagliga rutiner. En ...
  • En grund för skapandet av ett resepaket för äldre resenärer i Björneborg 

    Jylli, Jenina (Yrkeshögskolan Novia, 2017)
    På begäran av Porin Seudun Matkailu Oy Maisa har jag utvecklat grunden för tre olika resepaket för äldre resenärer i Björneborg och Satakuntaområdet. Porin Seudun Matkailu Oy Maisa ansvarar för marknadsföringen av turismen ...
  • Pop-ups, temporära butiker och hur man startar dessa : Manual för öppnande av pop-ups 

    Mattjus, Moa (Yrkeshögskolan Novia, 2017)
    Detta är ett handlingsbaserat examensarbete som resulterar i en handbok för de som vill starta en pop-up. Uppdragsgivare för detta examensarbete är Artturi Elovirta, kontaktchef på köpcentret Forum i Åbo. Köpcentret Forum ...
  • Korsnäs Hembygdsmuseum : Evenemangs- och utvecklingsförslag 

    Ulfvens, Emma (Yrkeshögskolan Novia, 2016)
    Detta examens arbete handlar om att få fram en framtidsutsikt för Korsnäs Hembygdsmuseums verksamhet. För att få fram en framtidsutsikt så används ändamålsenliga metoder samt redogörelse för verksamhetens historia, utveckling ...
  • Ylläs mot en ny säsong : vinterdestinationens utveckling mot en året-runt destination 

    Smeds, Emma (Yrkeshögskolan Novia, 2016)
    Abstrakt Detta examensarbete har som syfte att redogöra för hur Ylläs kunde bli en året-runt destination med hjälp av sina historiska rötter och hur den samhälleliga utvecklingen genom tiderna kunde användas för att ...
  • Marknadsplan för caféet W Wine & Deli 

    Urpunen, Ninni (Yrkeshögskolan Novia, 2016)
    Syftet med mitt examensarbete är att utveckla en marknadsföringsplan för caféet W Wine & Deli. Jag kommer att redogöra för hur caféet via sociala medier kan skapa mer synlighet och öka antalet följare i sina kanaler samt, ...
  • Att skapa en visuell identitet för en franchiserestaurang : Case: Pub Niska 

    Henriksson, Amanda (Yrkeshögskolan Novia, 2016)
    Examensarbetet behandlar processen att skapa en visuell identitet för franchiserestaurangen Pub Niska. Den visuella identiteten är företagets ansikte utåt och i marknadsföringssyfte en värdefull tillgång för att locka ...
  • En konkurrentanalys : för stadsherrgård Ruokoranta 

    Tervonen, Anna (Yrkeshögskolan Novia, 2016)
    Abstrakt Det är viktigt för ett företag att iaktta sina närmaste konkurrenter. Detta är ett sätt att hållas uppdaterad om vad som händer på marknaden. Stadsherrgård Ruokoranta är en ny hyreslokal belägen i Hirvensalo, ...
  • Asiakastyytyväisyystutkimus: case Lux Gratiae 

    Toivonen, Mia; Ahti, Heidi (Yrkeshögskolan Novia, 2016)
    Asiakastyytyväisyys on monen yrityksen suosion syy ja ennen vanhaa se ei ollut yhtä isossa roolissa kuin nykyään. Asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet vuosien mittaan ja nykyään iloinen, kiireetön mutta asiantunteva ...
  • Storytelling som marknadsföringsverktyg: Case Strandis 

    Myntti, Emilia (Yrkeshögskolan Novia, 2015)
    Abstrakt Detta examensarbete har som syfte att redogöra för hur storytelling kan användas som marknadsföringsverktyg och - mer specifikt; hur den lokala historien kan tillämpas inom ramen för ett storytellingkoncept. I ...
  • Marknadsföring av Åbo Turistguider rf 

    Lagus, Mary; Larila, Noora (Yrkeshögskolan Novia, 2015)
    Syftet med detta examensarbete är att skapa nytt marknadsföringsmaterial för Åbo Turistguider rf. Detta är en förening som ordnar guidade rundturer i Åbo under sommaren. Marknadsföringsmaterialet vi skapar är tryckt material ...
  • Evenemangsplanering : 1950-talsveckor på servicehuset Hemmet 

    Långbacka, Mia (Yrkeshögskolan Novia, 2015)
    Syftet med detta examensarbete är att skapa ett programförslag för temaveckor som kan genomföras på servicehuset Hemmet i Åbo. Temat för veckorna kommer att vara 1950-talet och temat för evenemanget valdes för att de ...

Näytä lisää