K-kauppiaiden toiminta Facebookissa
Siltanen, Antti (2010)
Siltanen, Antti
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121318006
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121318006
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on K-kauppiaiden toiminta Facebookissa. Työn toimeksiantajana on K-kauppiasliitto. Aiheen valintaan vaikutti oma mielenkiintoni vähittäiskauppaa ja sosiaalista mediaa kohtaan sekä se, että K-kauppiaiden toiminnasta Facebookissa ei aiemmin tiedetty paljoakaan.
Teoriaosuudessa käsitellään ensin yritysviestinnän muutosta. Sosiaalisen median osalta käsitellään sen määritelmää ja hyödyntämistä suomalaisissa yrityksissä. Tarkemmin paneudutaan Facebookiin, viestintään siellä sekä sen yrityksille tarjoamiin mahdollisuuksiin ja uhkiin. Tutkimusosuudessa tutkitaan sitä, kuinka paljon K-kauppiaat hyödyntävät Facebookia kaupan toiminnassa ja millä tavalla sitä hyödynnetään.
Teoriaosuuden ja tutkimusten jälkeen esitetään toimenpiteitä, joiden avulla K-kauppias voi hyödyntää Facebookia toiminnassaan. Työn tarkoituksena on antaa K-kauppiaille eväitä kehittää omaa toimintaansa Facebookissa. Työssä tarjotaan selkeitä ohjeita Facebookin hyödyntämiseen kauppiasvetoisen vähittäiskaupan liiketoiminnassa.
Teoriaosuudessa käsitellään ensin yritysviestinnän muutosta. Sosiaalisen median osalta käsitellään sen määritelmää ja hyödyntämistä suomalaisissa yrityksissä. Tarkemmin paneudutaan Facebookiin, viestintään siellä sekä sen yrityksille tarjoamiin mahdollisuuksiin ja uhkiin. Tutkimusosuudessa tutkitaan sitä, kuinka paljon K-kauppiaat hyödyntävät Facebookia kaupan toiminnassa ja millä tavalla sitä hyödynnetään.
Teoriaosuuden ja tutkimusten jälkeen esitetään toimenpiteitä, joiden avulla K-kauppias voi hyödyntää Facebookia toiminnassaan. Työn tarkoituksena on antaa K-kauppiaille eväitä kehittää omaa toimintaansa Facebookissa. Työssä tarjotaan selkeitä ohjeita Facebookin hyödyntämiseen kauppiasvetoisen vähittäiskaupan liiketoiminnassa.