Markkinointisuunnitelma Apsis Finland Oy
Salla, Tuomas (2011)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011053010260
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011053010260
Tiivistelmä
Apsis Finland Oy on sähköpostimarkkinointiin erikoistunut yritys, joka ei ole tehnyt tavoitteellista markkinointia kahden vuoden olemassa olonsa aikana. Yritys haluaa kuitenkin muuttaa tilanteen, jonka takia kiinnostus markkinointisuunnitelmaa kohti
syntyi. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma vuotta 2011 varten ja valita siihen keinot jotka voidaan mitata. Markkinoinnin päätavoite on yrityksen tunnettavuuden lisääminen Suomen markkinoilla.
Työ tehtiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa ja sitä tukemaan luotiin teoreettinen
viitekehys, jossa käsitellään markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisimpiä käsitteitä. Teoreettisessa viitekehyksessä kerrotaan markkinointisuunnitelman sisältävän, yrityksen perustiedot, yritys- ja ympäristöanalyysin, markkinointimix:in sekä
markkinointiviestintäkeinot.
Työhön valittiin markkinointikeinoja joiden tuloksia voidaan mitata.
Markkinointikeinoiksi valittiin henkilökohtainen myyntityö, verkkomarkkinointi, lehtimainonta, sosiaalinen media sekä tapahtumamarkkinointi.Tapahtumamarkkinointina toimivat messut sekä seminaarit.
Työn tuloksena on markkinointisuunnitelma vuodelle 2011, jonka tavoitteena on lisätä
yrityksen tunnettavuutta, määrittää markkinoinnin tulokset mittarien avulla ja kasvattaa
yritystä kohti markkinajohtajan asemaa.
syntyi. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma vuotta 2011 varten ja valita siihen keinot jotka voidaan mitata. Markkinoinnin päätavoite on yrityksen tunnettavuuden lisääminen Suomen markkinoilla.
Työ tehtiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa ja sitä tukemaan luotiin teoreettinen
viitekehys, jossa käsitellään markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisimpiä käsitteitä. Teoreettisessa viitekehyksessä kerrotaan markkinointisuunnitelman sisältävän, yrityksen perustiedot, yritys- ja ympäristöanalyysin, markkinointimix:in sekä
markkinointiviestintäkeinot.
Työhön valittiin markkinointikeinoja joiden tuloksia voidaan mitata.
Markkinointikeinoiksi valittiin henkilökohtainen myyntityö, verkkomarkkinointi, lehtimainonta, sosiaalinen media sekä tapahtumamarkkinointi.Tapahtumamarkkinointina toimivat messut sekä seminaarit.
Työn tuloksena on markkinointisuunnitelma vuodelle 2011, jonka tavoitteena on lisätä
yrityksen tunnettavuutta, määrittää markkinoinnin tulokset mittarien avulla ja kasvattaa
yritystä kohti markkinajohtajan asemaa.