Layouten i nätbutiken : Att designa en nätbutik för Par do Reino
Viita, Marghita; Salonen, Krista (2011)
Viita, Marghita
Salonen, Krista
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061311943
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061311943
Tiivistelmä
Värit ovat elementtejä, jotka välittävät erilaisia tunnelmia ja symbolisia arvoja. Typografisilla valinnoilla voidaan helpottaa luettavuutta, kun taas houkutteleva kuva herättää lukijan mielenkiinnon. Symmetrian ja epäsymmetrian yhdistelmä voi saada aikaan kauniin ja jännittävän harmonian. Käyttämällä edellä mainittuja elementtejä, Gestaltin lakeja, linkkejä, bannereita ja Flashiä voidaan vaikuttaa visuaaliseen suunnitteluun. "Verkkopalvelun visuaalinen suunnittelu on työvaihe, jossa palvelulle luodaan omintakeinen imago, persoonallisuus ja tunnelma.” (Sininen Meteoriitti). Opinnäytetyö käsittelee Par do Reino viiniverkkokaupan ulkoasua. Menetelmänä käytämme prosessikuvausta. Prosessikuvauksessa käydään läpi kaikki vaiheet, joilla saavutetaan haluttu kokonaisuus, joka viestii turvallisuudesta, laadusta ja viihtyisyydestä ja hieman ylellisyydestä unohtamatta tuotteen alkuperää ja luonnetta. Prosessikuvauksessa käytämme omaa malliamme, joka perustuu Hatvan yleiseen tuotantoprosessin malliin verkkohankkeissa. Päätavoitteena on käyttäen ePages ohjelmaa luoda verkkokaupan ulkoasu ja rakenne, jotka palvelevat toimeksiantajaamme, Matti Sirviötä. Prosessin tuloksena on kodikas ja harmoninen verkkokauppa, jonka lähtökohtana on sanoma sekä tuotteiden alkuperä. Työ on rajattu niin, että rakennamme ulkoasun tuotteiden näkökulmasta, koska toimeksiantajamme haluaa verkkokaupan edustava tuotteita positiivisella tavalla. Opinnäytetyön pohjana toimii mm. Bergströmin, Hatvan ja kumppaneiden sekä Korpelan & Linjaman kirjat.