Kilpailija-analyysi verkkokauppaa perustettaessa
Savikko, Arja (2011)
Savikko, Arja
Hämeen ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011082412675
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011082412675
Tiivistelmä
Suunnitelmissa oli verkkokauppaan sidottu opinnäytetyö. Koska aiemmin oli tehty työ koskien verkkokaupan visuaalista ilmettä, haluttiin nyt ottaa esille uusi näkökulma, kilpailija-analyysi. Työ tehtiin omalle yritykselle.
Tavoitteena oli selvittää, voidaanko katsoa verkkokaupan perustaminen itse valmistetuille koruille kannattavaksi. Työssä käytettiin markkinatutkimusta strukturoitua havainnointia käyttäen. Havainnointityö tapahtui verkossa Googlen hakukonetta käyttäen.
Lisäksi haluttiin ottaa selville onko mahdollista saavuttaa näkyvyyttä verkkokaupalle edullisesti. Verkkokauppaan Suomessa luotiin myös lyhyt katsaus.
Markkinatutkimuksen tuloksena voitiin todeta, ettei kotimaisilla verkkomarkkinoilla ollut vastaavan tyylisiä tuotteita, joten verkkokaupan perustaminen katsottiin kannattavaksi. Edulliseksi tavaksi saavuttaa näkyvyyttä verkossa löytyi sosiaalisten medioiden mainosratkaisut ja Googlen oma mainospalvelu.
Tavoitteena oli selvittää, voidaanko katsoa verkkokaupan perustaminen itse valmistetuille koruille kannattavaksi. Työssä käytettiin markkinatutkimusta strukturoitua havainnointia käyttäen. Havainnointityö tapahtui verkossa Googlen hakukonetta käyttäen.
Lisäksi haluttiin ottaa selville onko mahdollista saavuttaa näkyvyyttä verkkokaupalle edullisesti. Verkkokauppaan Suomessa luotiin myös lyhyt katsaus.
Markkinatutkimuksen tuloksena voitiin todeta, ettei kotimaisilla verkkomarkkinoilla ollut vastaavan tyylisiä tuotteita, joten verkkokaupan perustaminen katsottiin kannattavaksi. Edulliseksi tavaksi saavuttaa näkyvyyttä verkossa löytyi sosiaalisten medioiden mainosratkaisut ja Googlen oma mainospalvelu.