- Selaus nimekkeen mukaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Viitteet 1404-1423 / 15568

    • C2C markkinointi matkareittien luomiseen 

      Casacci, Marco (2022)
      Opinnäytetyön päätavoite on ymmärtää C2C-markkinoinnin merkitys liiketoiminnassa matkailualan ympäristössä. Päätavoitteen saavuttamiseen asetettiin kolme alatavoitetta. Ensimmäinen alatavoite on ymmärtää C2C-ostoprosessin ...
    • Cabin Crew Members' Workplace Well-being at Airpro Ltd 

      Uttula, Sanni (2021)
      The beginning of the 2020 decade hasn’t been easy on people working at the aviation industry. Especially cabin crew members have faced one of the challenging obstacles so far, COVID-19 pandemic. When writing this thesis ...
    • Cabin crew wellbeing during Covid-19 pandemic at Airline X 

      Pykäläinen, Beata (2022)
      The thesis is commissioned by Airline X to understand the effects of Covid-19 crisis and further use the results to support cabin crew in crisis situations. The thesis three aims: 1) providing insights into cabin crew ...
    • Cabotage Within Finnish Trucking Industry 

      Kollak, Madis (2019)
      This thesis investigates the impact of cabotage within road transportation in Finland and also the possibilities of combined international transport on Finnish roads. Cabotage is defined as the national carriage of goods ...
    • Cafe Digno Kahvireseptisovellus iPhonelle ja iPadille 

      Blomqvist, Anu (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tässä opinnäytetyössä toteutetaan uusi iOS-teknologiaa käyttävä iPhone/iPad -sovellus. Opinnäytetyössä määritellään projektissa valmistuvan sovelluksen ympäristö, käyttötapauksien kuvaukset ja tietosisällöt, sovellusluokat, ...
    • Cafe Solbacka, liiketoimintasuunnitelma ratsastuskeskuksen kahvilalle 

      Gröndahl, Veera; Reilin, Marianna (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän toiminnallisen työn tarkoituksena on luoda käyttökelpoinen liiketoimintasuunnitelma ratsastuskeskukseen perustettavalle kahvilalle. Liiketoimintasuunnitelman toimeksiantaja Rablitz Oy tarjoaa laadukasta ratsastusko ...
    • Camp Provinssin kehittäminen asiakassegmentoinnin avulla 

      Helin, Minja; Kauppinen, Kiia (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön tavoite on kehittää Camp Provinssia ja sen palveluita kartoitta-malla ulkomaisten festivaalien leirintätarjontaa ja niiden palveluita. Tutkimusongelmana on selvittää millaisia palveluita Camp Provinssin ...
    • Can audiovisual manufacturing company benefit from sales intelligence and interdepartmental cooperation during product development process? 

      Partinen, Petteri (2023)
      Systematic collection of sales intelligence and interdepartmental cooperation during the product development process is still rarely used in audiovisual manufacturing companies. Even though the concepts are not new, many ...
    • Cancer patient narratives in the Finnish media 

      Karvinen, Susanna (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      Every third Finn will develop cancer during their lifetime. Cancer therefore affects a great amount of people in Finland. Cancer topics are widely covered in the Finnish media and cancer patient narratives offer surfaces ...
    • Canon jälleenmyynnin koulutusstrategia 2012 

      Liiti, Raisa (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämä opinnäytetyö on produktiivinen. Opinnäytetyö tehtiin Canon Oy:lle, jonka toimipiste on Helsingin Munkkivuoressa. Projekti oli käytännön läheistä työtä koulutuskoordinaattorin nimikkeellä osana Canon Kumppaniohjelman ...
    • A Capital Budgeting Worksheet for Solar Power plant investment in ECOWAS region 

      Himanka, Henna (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
      This thesis concentrates on providing information about possible investments in a solar power plant in the Economic Community Of West African States region through a capital budgeting worksheet created for the case company ...
    • Capital City Food Brand Building: Case Food Helsinki? HEL YEAH! 

      Heinrichs, Elisabeth (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
      Food tourism, one of the fastest growing trends within the tourism sector, has finally reached foothold in Helsinki. Finland will have its first national food strategy by the end of 2014. To initiate the awareness of Finnish ...
    • Captol konsernin henkilöstön osaamisen nykytila ja sen kehittäminen 

      Vetoniemi, Kirsi (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän kehittämistehtävän ja sen osana toteutetun Captol konsernin osaamiskartoituskyselyn tavoitteena on saada vastaus tutkimusongelmaan: Mikä on Captol konsernin tämän hetkinen henkilöstön osaamisen taso ja miten sitä ...
    • Capturing Knowledge Co-Creation with the Practice Ecosystem Framework in Business and Academia Collaboration 

      Jakubik, Maria (Mednarodna fakulteta za družbene in poslovne študije, 2019)
      This paper demonstrates how the evolutionary knowledge co-creation processes captured with the practice ecosystem framework in business and academia collaboration. Data are collected from 91 organizations in Finland during ...
    • Card payment implementation guide for ASP.NET and PHP websites 

      Hutchinson, Alexander (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)
      E-commerce is growing by around 13% year on year, but more than 50% of orders on e-commerce sites are still abandonded prior to payment. This is due to a number of factors, such as consumer trust, and issues of site ...
    • Career fairs at Haaga-Helia UAS, Pasila campus 

      Búriová, Annamária (2020)
      This thesis focuses on the concept of career fairs within the events industry, specifically the ones aimed at students of the higher education sector. The scope is narrowed down to the last edition of Duuniin.net at Pasila ...
    • Carnival concept in the light of successful planning of innovative events in Finland 

      Antonova, Svetlana (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
      The joyful Festival-Carnival gives an opportunity to all active participants to open hidden talents and new sides of their own personality, provides the chance to be innovative. During the Ball-Masquerade people are able ...
    • Carrying out Corporate Social Initiative Actions : Case: VATES Foundation and Helsinki Cooperative Society Elanto (HOK-Elanto) 

      Pereira, Armando (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2011)
      This Bachelor’s thesis focuses on ways in which organisations work together to achieve desired goals that benefit people with disabilities and the wider community. The purpose is to analyse corporate social responsibility ...
    • CART - Continuous Automated Regression Testing tool for QPR 

      Vuorio, Juho (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2010)
      Työssä toteutettiin automaattinen regressiotestaus työkalu QPR Software Oyj:lle. CART on pääsääntöisesti tarkoitettu sovelluskehittäjien käyttöön, jotta he pystyisivät tehokkaammin testaamaan koodimuutosten mahdollisia ...
    • Cascading the Balanced Scorecard to Customer level: Case Points 

      Rajala, Mimosa (2023)
      The purpose of this research is to understand how Balance Scorecard can help organisation’s strategic planning process and how Balanced Scorecard is cascaded to other levels of the organisation. The research aims to ...