Development plan for European Sport Services Ltd.
Vuorinen, Janne (2012)
Vuorinen, Janne
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205148123
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205148123
Tiivistelmä
European Sport Services OY (ESS) on ollut NHL Central Scoutingille tärkeä informaation lähde vuodesta 1983. ESS:n tärkein tehtävä on raportoida NHL:lle ja palvella sen 30 seuraa Euroopan eri maissa pelaavista nuorista jääkiekkokyvyistä. Viimeisten vuosien aikana on toteutettu merkittäviä muutoksia palveluihin, joita näille NHL seuroille tarjotaan. Tästä syystä on tärkeätä pysyä kehityksen kärjessä ja kehittää jatkuvasti palveluita, joita asiakkaille tarjotaan. Näin ollen asiakastyytyväisyyskyselyn pohjalta on luotu kehityssuunnitelma, jonka tavoitteena on havainnoida yrityksen nykyinen palvelutaso ja löytää kehittämisen kohteita tulosten perusteella.
Tutkimusmetodi oli kvantitatiivinen ja käytetty tekniikka oli asiakastyytyväisyyskysely. Kyseinen metodi valittiin, jotta pystyttiin luomaan kokonaisvaltainen kuva yrityksen palvelusta. Kyselylomakkeessa oli 16 kysymystä, jotka perustuivat seitsemään eri kriteeriin hyvästä palvelun laadusta. Nämä seitsemän eri kriteeriä ovat ammattimaisuus ja taidot, asenne ja käyttäytyminen, lähestyttävyys ja joustavuus, luotettavuus ja oikeudenmukaisuus, palvelun normalisointi, palveluympäristö sekä maine ja uskottavuus.
Tulosten mukaan ESS pystyy tarjoamaan asiakkailleen parasta palvelun laatua luotettavuudessa ja oikeudenmukaisuudessa, sekä palvelun normalisoinnissa. Myös asenne ja käyttäytyminen sai positiivista palautetta. Tutkimuksen tulokset saavuttivat tutkimukselle asetetut tavoitteet, sillä kolme eri kehitettävää osa-aluetta tulivat hyvin esille tutkimuksessa. Nämä kolme kohtaa ovat NHL Link Internet sivut, kirjalliset otteluraportit, sekä laadittu pelaajien ranking-lista. Kehittämällä näitä kolmea osa-aluetta ESS pystyy tarjoamaan parasta mahdollista palvelua asiakkailleen eli NHL seuroille. Halukkuus ja kyky jatkuvaan kehitykseen ovat elintärkeää pitkäaikaisen yhteistyön saavuttamiseksi NHL:n kanssa.
Tutkimusmetodi oli kvantitatiivinen ja käytetty tekniikka oli asiakastyytyväisyyskysely. Kyseinen metodi valittiin, jotta pystyttiin luomaan kokonaisvaltainen kuva yrityksen palvelusta. Kyselylomakkeessa oli 16 kysymystä, jotka perustuivat seitsemään eri kriteeriin hyvästä palvelun laadusta. Nämä seitsemän eri kriteeriä ovat ammattimaisuus ja taidot, asenne ja käyttäytyminen, lähestyttävyys ja joustavuus, luotettavuus ja oikeudenmukaisuus, palvelun normalisointi, palveluympäristö sekä maine ja uskottavuus.
Tulosten mukaan ESS pystyy tarjoamaan asiakkailleen parasta palvelun laatua luotettavuudessa ja oikeudenmukaisuudessa, sekä palvelun normalisoinnissa. Myös asenne ja käyttäytyminen sai positiivista palautetta. Tutkimuksen tulokset saavuttivat tutkimukselle asetetut tavoitteet, sillä kolme eri kehitettävää osa-aluetta tulivat hyvin esille tutkimuksessa. Nämä kolme kohtaa ovat NHL Link Internet sivut, kirjalliset otteluraportit, sekä laadittu pelaajien ranking-lista. Kehittämällä näitä kolmea osa-aluetta ESS pystyy tarjoamaan parasta mahdollista palvelua asiakkailleen eli NHL seuroille. Halukkuus ja kyky jatkuvaan kehitykseen ovat elintärkeää pitkäaikaisen yhteistyön saavuttamiseksi NHL:n kanssa.